

برگزار شده توسط : دانشگاه حکیم سبزواری
هشتمین همایش ملی حکیم سبزواری، طراحی و آسیبشناسی برنامه درسی و متون آموزشی فلسفه اسلامی
تاریخ برگزاری : 08 اسفند ماه 1401
آسیب شناسی آموزش فلسفه اسلامی در دانشگاه های ایران در مقایسه با دانشگاه های آلمان (مطالعه موردی دانشگاه فرایبورگ)
سید احمد حسینی
آموزش فلسفه یکی از بخش های مهم در نظام آموزشی است که با وجود اهمیتی که دارد از آسیب های فراوانی رنج می برد. این پژوهش می کوشد بر مبنای مشاهده و تجربه ای که از تدریس فلسفه در دانشگاه های ایران حاصل شده است به بیان برخی از این مشکلات و راه حل های پیشنهادی بپردازد. این مشکلات را می توان به طور کلی در روش تحقیق، روش تدریس، منابع و انگیزه ها جستجو کرد. دانشجویان فلسفه علاوه بر اینکه در دوره دبیرستان با این رشته آشنا و علاقه مند نمی شوند، اغلب درطول تحصیل نیز نسبت به آن نا آشنا و بی علاقه باقی می مانند. علاوه بر مشکلات روشی در آموزش، عدم آشنایی با زبان های خارجی و در نتیجه عدم ارتباط با متخصصین خارجی، منابع این رشته نیز به روز نشده است و فلسفه ای که در دانشگاه ها تدریس می شود، پاسخگوی نیازهای روز نمی باشد. در پایان پیشنهاد شده است از تجربه موفق کشورهای پیشرو در این زمینه مانند آلمان در روش و منابع آموزش فلسفه بهره گرفته شود.
آموزش فلسفه، دانشگاههای ایران، فلسفه اسلامی، فلسفه و کلام اسلامی، دانشگاه فرایبورگ، انتخاب واحد، سرفصل
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1401 , آسیب شناسی آموزش فلسفه اسلامی در دانشگاه های ایران در مقایسه با دانشگاه های آلمان (مطالعه موردی دانشگاه فرایبورگ) , هشتمین همایش ملی حکیم سبزواری، طراحی و آسیبشناسی برنامه درسی و متون آموزشی فلسفه اسلامی

تاریخ برگزاری : 08 اسفند ماه 1401
تماس با ما
خراسان رضوی - سبزوار - توحید شهر- دانشگاه حکیم سبزواری
صندوق پستی 397 - کدپستی: 9617976487
مخابرات دانشگاه : 44410104 051
فکس : 44012607 051
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه حکیم سبزواری میباشد. (همایش نگار نسخه 11.0.0)