پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه حکیم سبزواری
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  • مجموعه مقالات
  • پوستر
  • معرفی رویداد
  • محور رویداد
  • ساختار سازمانی

برگزار شده توسط : دانشگاه حکیم سبزواری


هشتمین همایش ملی حکیم سبزواری، طراحی و آسیب‌شناسی برنامه درسی و متون آموزشی فلسفه اسلامی

تاریخ برگزاری : 08 اسفند ماه 1401


تاریخ برگزاری : 08 اسفند ماه 1401

آسیب شناسی آموزش فلسفه اسلامی در دانشگاه های ایران در مقایسه با دانشگاه های آلمان (مطالعه موردی دانشگاه فرایبورگ)

نویسندگان :

سید احمد حسینی

دانلود فایل   
چکیده

آموزش فلسفه یکی از بخش های مهم در نظام آموزشی است که با وجود اهمیتی که دارد از آسیب های فراوانی رنج می برد. این پژوهش می کوشد بر مبنای مشاهده و تجربه ای که از تدریس فلسفه در دانشگاه های ایران حاصل شده است به بیان برخی از این مشکلات و راه حل های پیشنهادی بپردازد. این مشکلات را می توان به طور کلی در روش تحقیق، روش تدریس، منابع و انگیزه ها جستجو کرد. دانشجویان فلسفه علاوه بر اینکه در دوره دبیرستان با این رشته آشنا و علاقه مند نمی شوند، اغلب درطول تحصیل نیز نسبت به آن نا آشنا و بی علاقه باقی می مانند. علاوه بر مشکلات روشی در آموزش، عدم آشنایی با زبان های خارجی و در نتیجه عدم ارتباط با متخصصین خارجی، منابع این رشته نیز به روز نشده است و فلسفه ای که در دانشگاه ها تدریس می شود، پاسخگوی نیازهای روز نمی باشد. در پایان پیشنهاد شده است از تجربه موفق کشورهای پیشرو در این زمینه مانند آلمان در روش و منابع آموزش فلسفه بهره گرفته شود.

کليدواژه ها

آموزش فلسفه، دانشگاههای ایران، فلسفه اسلامی، فلسفه و کلام اسلامی، دانشگاه فرایبورگ، انتخاب واحد، سرفصل

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1401 , آسیب شناسی آموزش فلسفه اسلامی در دانشگاه های ایران در مقایسه با دانشگاه های آلمان (مطالعه موردی دانشگاه فرایبورگ) , هشتمین همایش ملی حکیم سبزواری، طراحی و آسیب‌شناسی برنامه درسی و متون آموزشی فلسفه اسلامی


هشتمین همایش ملی حکیم سبزواری، طراحی و آسیب‌شناسی برنامه درسی و متون آموزشی فلسفه اسلامی
تاریخ برگزاری : 08 اسفند ماه 1401
آرشیو کلیه مقالات این رویداد
دیگر مقالات این رویداد
  • آسیب شناسی سبک نگارشی عربی در متون فلسفی (مطالعه موردی نهایة الحکمة اثر علامه طباطبایی )
  • آرنولد توین بی و روش های پژوهش در فلسفه تاریخ
  • آسیب شناسی متون آموزشی موجود در آموزش فلسفه به دانش آموزان
  • بایسته های آموزش درس فلسفه در دبیرستان
  • تدریس و فلسفه:آسیب شناسی شیوه های تدریس فلسفه اسلامی و فلسفه در مقطع متوسطه دوم و معرفی شیوه های تدریس جدید
  • ماهیت عقل و طریقه ی تفکر در نظام فلسفی حکیم سبزواری
  • فلسفۀ ساعت نگار معاصر
  • فلسفۀ ساعت نگار معاصر
  • فلسفه
  • اشتراکات و افتراقات منظومه حکمت حکیم سبزورای و منظومه تحفة الحکیم شیخ محمد حسین اصفهانی
  • تماس با ما


    خراسان رضوی - سبزوار - توحید شهر- دانشگاه حکیم سبزواری
    صندوق پستی 397 - کدپستی: 9617976487
    مخابرات دانشگاه : 44410104 051
    فکس : 44012607 051

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه حکیم سبزواری می‌باشد. (همایش نگار نسخه 11.0.0)