پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه حکیم سبزواری
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  • مجموعه مقالات
  • پوستر
  • معرفی رویداد
  • محور رویداد
  • ساختار سازمانی

برگزار شده توسط : دانشگاه حکیم سبزواری


هشتمین همایش ملی حکیم سبزواری، طراحی و آسیب‌شناسی برنامه درسی و متون آموزشی فلسفه اسلامی

تاریخ برگزاری : 08 اسفند ماه 1401


تاریخ برگزاری : 08 اسفند ماه 1401

بررسی ساختار و محتوای کتاب فلسفه یازدهم انسانی

نویسندگان :

فاطمه صحرایی , سید محمد کاظم علوی

دانلود فایل   
چکیده

کتاب های درسی به تعمیق و تحکیم یادگیری کمک می کند.کتاب های فلسفه نقش موثری در فرآیند مهارت اندیشه ورزی و خردگرایی دارند.هدف اصلی کتاب های آموزش فلسفه به دانش آموزان در دوره متوسطه، تقویت تفکر فلسفی و توانایی آنان در حل مسایل فلسفی با توجه به نظرات فیلسوفان بزرگ و صاحب نام می باشد. بنابر این لازم است در طراحی مطالب و انتخاب محتوای کتب فلسفه دانش آموزان دقت لازم صورت گیرد و بهترین انتخاب ها متناسب با شرایط سنی و ویژگی های شخصیتی،مهارتی ،روحی مخاطب، انجام شود.تا فرصت تفکر و اندیشه ورزی به دست آید و قدرت تحلیل دانش آموزان تقویت گردد. این نگاشته در نظر دارد با روش تحلیل محتوا ، با رویکردی آسیب شناسانه به بررسی محتوا و ساختار کتاب درسی فلسفه یازدهم علوم انسانی بپردازد

کليدواژه ها

کتاب فلسفه یازدهم ، ساختار، محتوا،آسیب شناسی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1401 , بررسی ساختار و محتوای کتاب فلسفه یازدهم انسانی , هشتمین همایش ملی حکیم سبزواری، طراحی و آسیب‌شناسی برنامه درسی و متون آموزشی فلسفه اسلامی


هشتمین همایش ملی حکیم سبزواری، طراحی و آسیب‌شناسی برنامه درسی و متون آموزشی فلسفه اسلامی
تاریخ برگزاری : 08 اسفند ماه 1401
آرشیو کلیه مقالات این رویداد
دیگر مقالات این رویداد
  • آسیب شناسی سبک نگارشی عربی در متون فلسفی (مطالعه موردی نهایة الحکمة اثر علامه طباطبایی )
  • داوری بر اختلافات حکیم سبزواری و علامه طباطبایی در علم بعد از ایجاد
  • بررسی میزان علاقه مندی دانش آموزان نسبت به درس فلسفه در دو مرکز آموزشی دخترانه دوره متوسطه دوم شهرستان سبزوار
  • فلسفۀ ساعت نگار معاصر
  • زبان عربی و فلسفه اسلامی
  • طراحی برنامه پیشنهادی از تحول در برنامه درسی رشته فلسفه و کلام اسلامی تا ایجاد رشته فلسفه کاربردی ( دوره کارشناسی پیوسته) با تجربه مدیریت گروه در دانشگاه مازندران؛ (براساس برنامه «تحول حوزه آموزش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری»)
  • بایستگی های فلسفه برای کودکان10 تا 12 سال
  • آسیب شناسی متون آموزشی موجود در آموزش فلسفه به دانش آموزان
  • آسیب شناسی آموزش فلسفه اسلامی در نظام دانشگاهی ایران: متون آموزشی
  • تماس با ما


    خراسان رضوی - سبزوار - توحید شهر- دانشگاه حکیم سبزواری
    صندوق پستی 397 - کدپستی: 9617976487
    مخابرات دانشگاه : 44410104 051
    فکس : 44012607 051

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه حکیم سبزواری می‌باشد. (همایش نگار نسخه 11.0.0)