پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه حکیم سبزواری
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • سایت دانشگاه
  • آرشیو مقالات
Bootstrap Touch Slider
  • مجموعه مقالات
  • پوستر
  • معرفی رویداد
  • محور رویداد
  • ساختار سازمانی
جستجوی مقالات
poster

عنوان رویداد:

هشتمین همایش ملی حکیم سبزواری، طراحی و آسیب‌شناسی برنامه درسی و متون آموزشی فلسفه اسلامی

برگزار شده توسط:

دانشگاه حکیم سبزواری

تاریخ برگزاری : 08 اسفند 1401

برگزار شده توسط : دانشگاه حکیم سبزواری

عنوان مقاله:

تدریس و فلسفه:آسیب شناسی شیوه های تدریس فلسفه اسلامی و فلسفه در مقطع متوسطه دوم و معرفی شیوه های تدریس جدید

نویسندگان:

عاطفه رستگار

دانلود فایل
چکیده

در دنیای امروز رشد و تعالی جوامع به عوامل متعددی وابسته است که یکی از مهمترین آنها امر آموزش و کیفیت تدریس در مراکز آموزشی است. ازجمله بنیادی ترین آموزش هایی که توان ایجاد تغییر در عملکرد افراد را داراست، آموزش اندیشیدن و به ویژه درست اندیشیدن است.البته اینکه اساساً درست اندیشی قابل آموزش و تدریس هست یا نه ؟ شیوه های تدریسِ موجود چه میزان توفیق یا آسیب داشته اند؟ و چه شیوه هایی با توجه ماهیت درس فلسفه، موفق تر عمل خواهند کرد؟ مباحثی است که در این نوشتار مورد نظرند. آسیب شناسی شیوه های تدریس فلسفه اسلامی و فلسفه به طورکلی و در مقطع متوسطه به شیوه کتابخانه ای، میدانی ومصاحبه صورت گرفت و مسائلی ازقبیل استفاده از روش معلم محوری، عدم التفات به تفاوت های فردی، تک روشی، عدم درگیری ذهنی فعال با مطالب بنیادی فلسفه و... بررسی شده است. پس از بررسی برخی از شیوه های نوین که تناسب بیشتری با ارائه طریق در تفکر فلسفی دارند، استفاده از تکنولوژی های روز و حتی برخی بازی های تعاملی، محتوایی و سبک زندگی می تواند مسیر آینده را به نحو دیگری رقم بزند.

کلیدواژه‌ها

شیوه های تدریس، تدریس، فلسفه ، منطق، فلسفه اسلامی.

لینک ثابت

برای لینک‌دهی به این مقاله از آدرس زیر استفاده نمایید:

https://cnf.hsu.ac.ir/fa/archive_index.php?c=hakim8&aid=70689
نحوه استناد به مقاله

برای ارجاع در منابع از عبارت زیر استفاده کنید:
رستگار، عاطفه، 1401، تدریس و فلسفه:آسیب شناسی شیوه های تدریس فلسفه اسلامی و فلسفه در مقطع متوسطه دوم و معرفی شیوه های تدریس جدید، هشتمین همایش ملی حکیم سبزواری، طراحی و آسیب‌شناسی برنامه درسی و متون آموزشی فلسفه اسلامی، https://cnf.hsu.ac.ir/fa/archive_index.php?c=hakim8&aid=70689

OpenAccess
مقاله فوق علاوه بر این پایگاه در پایگاه OpenAccess.ir نیز درج شده است http://openaccess.ir/c/hakim8/paper_70689
مشاهده همه مقالات رویداد Poster
دیگر مقالات این رویداد:
  • آسیب شناسی سبک نگارشی عربی در متون فلسفی (مطالعه موردی نهایة الحکمة اثر علامه طباطبایی )

    میترا علیشاهی

  • طراحی برنامه پیشنهادی از تحول در برنامه درسی رشته فلسفه و کلام اسلامی تا ایجاد رشته فلسفه کاربردی ( دوره کارشناسی پیوسته) با تجربه مدیریت گروه در دانشگاه مازندران؛ (براساس برنامه «تحول حوزه آموزش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری»)

    فرشته ابوالحسنی نیارکی

  • بایسته های آموزش درس فلسفه در دبیرستان

    مرضیه صفاریان

  • داوری بر اختلافات حکیم سبزواری و علامه طباطبایی در علم بعد از ایجاد

    محمدرضا فرهمندکیا، محمدمهدی مشکاتی

  • نوآوری حکیم سبزواری در تبیین وجودی بودن علم و نحوه‌ی اتحاد آن با عالم

    اعظم سادات پيش بين

  • بررسی میزان علاقه مندی دانش آموزان نسبت به درس فلسفه در دو مرکز آموزشی دخترانه دوره متوسطه دوم شهرستان سبزوار

    فائزه ششتمدی، سید محمد کاظم علوی

OpenAccess
مقاله فوق علاوه بر این پایگاه در پایگاه OpenAccess.ir نیز درج شده است http://openaccess.ir/c/hakim8/paper_70689

تماس با ما


خراسان رضوی - سبزوار - توحید شهر- دانشگاه حکیم سبزواری
صندوق پستی 397 - کدپستی: 9617976487
مخابرات دانشگاه : 44410104 051
فکس : 44012607 051

© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه حکیم سبزواری می‌باشد. (همایش نگار نسخه 11.0.1 )