پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه حکیم سبزواری
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  • مجموعه مقالات
  • پوستر
  • معرفی رویداد
  • محور رویداد
  • ساختار سازمانی

برگزار شده توسط : دانشگاه حکیم سبزواری


هشتمین همایش ملی حکیم سبزواری، طراحی و آسیب‌شناسی برنامه درسی و متون آموزشی فلسفه اسلامی

تاریخ برگزاری : 08 اسفند ماه 1401


تاریخ برگزاری : 08 اسفند ماه 1401

تدریس و فلسفه:آسیب شناسی شیوه های تدریس فلسفه اسلامی و فلسفه در مقطع متوسطه دوم و معرفی شیوه های تدریس جدید

نویسندگان :

عاطفه رستگار

دانلود فایل   
چکیده

در دنیای امروز رشد و تعالی جوامع به عوامل متعددی وابسته است که یکی از مهمترین آنها امر آموزش و کیفیت تدریس در مراکز آموزشی است. ازجمله بنیادی ترین آموزش هایی که توان ایجاد تغییر در عملکرد افراد را داراست، آموزش اندیشیدن و به ویژه درست اندیشیدن است.البته اینکه اساساً درست اندیشی قابل آموزش و تدریس هست یا نه ؟ شیوه های تدریسِ موجود چه میزان توفیق یا آسیب داشته اند؟ و چه شیوه هایی با توجه ماهیت درس فلسفه، موفق تر عمل خواهند کرد؟ مباحثی است که در این نوشتار مورد نظرند. آسیب شناسی شیوه های تدریس فلسفه اسلامی و فلسفه به طورکلی و در مقطع متوسطه به شیوه کتابخانه ای، میدانی ومصاحبه صورت گرفت و مسائلی ازقبیل استفاده از روش معلم محوری، عدم التفات به تفاوت های فردی، تک روشی، عدم درگیری ذهنی فعال با مطالب بنیادی فلسفه و... بررسی شده است. پس از بررسی برخی از شیوه های نوین که تناسب بیشتری با ارائه طریق در تفکر فلسفی دارند، استفاده از تکنولوژی های روز و حتی برخی بازی های تعاملی، محتوایی و سبک زندگی می تواند مسیر آینده را به نحو دیگری رقم بزند.

کليدواژه ها

شیوه های تدریس، تدریس، فلسفه ، منطق، فلسفه اسلامی.

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1401 , تدریس و فلسفه:آسیب شناسی شیوه های تدریس فلسفه اسلامی و فلسفه در مقطع متوسطه دوم و معرفی شیوه های تدریس جدید , هشتمین همایش ملی حکیم سبزواری، طراحی و آسیب‌شناسی برنامه درسی و متون آموزشی فلسفه اسلامی


هشتمین همایش ملی حکیم سبزواری، طراحی و آسیب‌شناسی برنامه درسی و متون آموزشی فلسفه اسلامی
تاریخ برگزاری : 08 اسفند ماه 1401
آرشیو کلیه مقالات این رویداد
دیگر مقالات این رویداد
  • بررسی میزان دستیابی به اهداف درس منطق برای دانش آموزان مقطع متوسطه یازدهم و دوازدهم رشته علوم انسانی
  • بررسی میزان دستیابی به اهداف درس منطق برای دانش‌آموزان مقطع متوسطه یازدهم و دوازدهم رشته علوم‌انسانی
  • بایستگی های متون آموزشی فلسفه اسلامی برای دانشجویان رشته تعلیم و تربیت اسلامی
  • آرنولد توین بی و روش های پژوهش در فلسفه تاریخ
  • گام پیشین طراحی متون آموزشی فلسفه اسلامی برای کودکان
  • نقد و بیان اصول مطالعه در رشته فلسفه و حکمت اسلامی در مقطع کارشناسی
  • آسیب شناسی آموزش فلسفه اسلامی در دانشگاه های ایران در مقایسه با دانشگاه های آلمان (مطالعه موردی دانشگاه فرایبورگ)
  • ضرورت طراحی دروس معطوف بر روش شناسی پژوهش های فلسفی در مقاطع سه گانه مطالعات فلسفی
  • بایسته های آموزش درس فلسفه در دبیرستان
  • آسیب شناسی سبک نگارشی عربی در متون فلسفی (مطالعه موردی نهایة الحکمة اثر علامه طباطبایی )
  • تماس با ما


    خراسان رضوی - سبزوار - توحید شهر- دانشگاه حکیم سبزواری
    صندوق پستی 397 - کدپستی: 9617976487
    مخابرات دانشگاه : 44410104 051
    فکس : 44012607 051

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه حکیم سبزواری می‌باشد. (همایش نگار نسخه 11.0.0)