پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه حکیم سبزواری
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • سایت دانشگاه
  • آرشیو مقالات
Bootstrap Touch Slider
  • مجموعه مقالات
  • پوستر
  • معرفی رویداد
  • محور رویداد
  • ساختار سازمانی
جستجوی مقالات
poster

هشتمین همایش ملی حکیم سبزواری، طراحی و آسیب‌شناسی برنامه درسی و متون آموزشی فلسفه اسلامی

برگزار شده توسط: دانشگاه حکیم سبزواری

تاریخ برگزاری : 08 اسفند 1401

برگزار شده توسط : دانشگاه حکیم سبزواری

بررسی میزان دستیابی به اهداف درس منطق برای دانش آموزان مقطع متوسطه یازدهم و دوازدهم رشته علوم انسانی

نویسندگان:

رضوان کاربخش راوری، مرضیه بیگم مختاری حسینی

دانلود فایل
چکیده

ازجمله هدف‌‌هایی که آموزش وپرورش به دنبال آن است،ایجادتغییردرساختاروفرآیندذهنی (تفکری نظام مند،استدلال گرا،خلاق ونوآور)دانش آموزان است.به صورتی که دانش آموزان به این توانایی برسندکه آموخته هایشان رادرموقعیت جدیدهم به کارببندد.یکی از مهمترین دروسی که می‌توانداین مهارت را در دانش آموزان ایجاد وتقویت کند،درس منطق می‌باشد.هدفی که درجهت برنامه درسی ملّی برای آن درنظر گرفته شده است،آموزش آموختن تفکرمنطقی وتقویت این مهارت وآموزش روش درست فکرکردن وپیشگیری ازخطاهای فکری است.منطق پایه دهم برپایه منطق صوری وکلاسیک طراحی شده است که نگرش کاربردی داردواشاره شده که ازمنطق چگونه می‌توان درحیطه های مختلف استفاده کرد.این کتاب بااین‌که اهمیت وکاربردزیادی دارد اما بدان توجهی درخورشایسته آن نشده ودانش آموزان برای یادگیری آن،به دلایل مختلفی علاقه زیادی نشان نمی‌دهند. روش تحقیق مطالعه حاضرتحلیل محتوا وتبیین علّی بوده وسعی شده باطراحی پرسشنامه ونظرسنجی،بازخورد این درس راتوسط دانش آموزان مقطع متوسطه دوم پایه یازدهم ودوازدهم رشته علوم انسانی بسنجیم مشکلات رابررسی کرده وراه کارهایی درجهت کم کردن وحتی رفع این نواقص وهمینطورفعالیت محور کردن کتاب منطق ارائه دهیم.

کلیدواژه‌ها

منطق،ذهن،کاربردی،تحلیل،مشکلات.

لینک ثابت

برای لینک‌دهی به این مقاله از آدرس زیر استفاده نمایید:

https://cnf.hsu.ac.ir/fa/archive_index.php?c=hakim8&aid=70694
نحوه استناد به مقاله

برای ارجاع در منابع از عبارت زیر استفاده کنید:
کاربخش راوری، رضوان، بیگم مختاری حسینی، مرضیه، 1401، بررسی میزان دستیابی به اهداف درس منطق برای دانش آموزان مقطع متوسطه یازدهم و دوازدهم رشته علوم انسانی، هشتمین همایش ملی حکیم سبزواری، طراحی و آسیب‌شناسی برنامه درسی و متون آموزشی فلسفه اسلامی، https://cnf.hsu.ac.ir/fa/archive_index.php?c=hakim8&aid=70694

OpenAccess
مقاله فوق علاوه بر این پایگاه در پایگاه OpenAccess.ir نیز نمایه شده است http://openaccess.ir/c/hakim8/paper_70694
مشاهده همه مقالات رویداد Poster
دیگر مقالات این رویداد:
  • داوری بر اختلافات حکیم سبزواری و علامه طباطبایی در علم بعد از ایجاد

    محمدرضا فرهمندکیا، محمدمهدی مشکاتی

  • ضرورت طراحی دروس معطوف بر روش شناسی پژوهش های فلسفی در مقاطع سه گانه رشته های مطالعات فلسفی

    هاشم قربانی

  • بایسته های آموزش درس فلسفه دوره دوم دبیرستان

    مرضیه صفاریان، محمدرضا ارشادی نیا، سید محمد کاظم علوی

  • نوآوری حکیم سبزواری در تبیین وجودی بودن علم و نحوه‌ی اتحاد آن با عالم

    اعظم سادات پيش بين

  • فلسفۀ ساعت نگار معاصر

    فاطمه نیک فر

  • داوری بر اختلاف حکیم سبزواری و علامه طباطبایی در مسأله عقول عرضیه

    محمدرضا فرهمندکیا

تماس با ما


خراسان رضوی - سبزوار - توحید شهر- دانشگاه حکیم سبزواری
صندوق پستی 397 - کدپستی: 9617976487
مخابرات دانشگاه : 44410104 051
فکس : 44012607 051

© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه حکیم سبزواری می‌باشد. (همایش نگار نسخه 11.0.1)