پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه حکیم سبزواری
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  • مجموعه مقالات
  • پوستر
  • معرفی رویداد
  • محور رویداد
  • ساختار سازمانی

برگزار شده توسط : دانشگاه حکیم سبزواری


هشتمین همایش ملی حکیم سبزواری، طراحی و آسیب‌شناسی برنامه درسی و متون آموزشی فلسفه اسلامی

تاریخ برگزاری : 08 اسفند ماه 1401


تاریخ برگزاری : 08 اسفند ماه 1401

بررسی میزان دستیابی به اهداف درس منطق برای دانش آموزان مقطع متوسطه یازدهم و دوازدهم رشته علوم انسانی

نویسندگان :

رضوان کاربخش راوری، مرضیه بیگم مختاری حسینی

دانلود فایل   
چکیده

ازجمله هدف‌‌هایی که آموزش وپرورش به دنبال آن است،ایجادتغییردرساختاروفرآیندذهنی (تفکری نظام مند،استدلال گرا،خلاق ونوآور)دانش آموزان است.به صورتی که دانش آموزان به این توانایی برسندکه آموخته هایشان رادرموقعیت جدیدهم به کارببندد.یکی از مهمترین دروسی که می‌توانداین مهارت را در دانش آموزان ایجاد وتقویت کند،درس منطق می‌باشد.هدفی که درجهت برنامه درسی ملّی برای آن درنظر گرفته شده است،آموزش آموختن تفکرمنطقی وتقویت این مهارت وآموزش روش درست فکرکردن وپیشگیری ازخطاهای فکری است.منطق پایه دهم برپایه منطق صوری وکلاسیک طراحی شده است که نگرش کاربردی داردواشاره شده که ازمنطق چگونه می‌توان درحیطه های مختلف استفاده کرد.این کتاب بااین‌که اهمیت وکاربردزیادی دارد اما بدان توجهی درخورشایسته آن نشده ودانش آموزان برای یادگیری آن،به دلایل مختلفی علاقه زیادی نشان نمی‌دهند. روش تحقیق مطالعه حاضرتحلیل محتوا وتبیین علّی بوده وسعی شده باطراحی پرسشنامه ونظرسنجی،بازخورد این درس راتوسط دانش آموزان مقطع متوسطه دوم پایه یازدهم ودوازدهم رشته علوم انسانی بسنجیم مشکلات رابررسی کرده وراه کارهایی درجهت کم کردن وحتی رفع این نواقص وهمینطورفعالیت محور کردن کتاب منطق ارائه دهیم.

کليدواژه ها

منطق،ذهن،کاربردی،تحلیل،مشکلات.

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1401 , بررسی میزان دستیابی به اهداف درس منطق برای دانش آموزان مقطع متوسطه یازدهم و دوازدهم رشته علوم انسانی , هشتمین همایش ملی حکیم سبزواری، طراحی و آسیب‌شناسی برنامه درسی و متون آموزشی فلسفه اسلامی


هشتمین همایش ملی حکیم سبزواری، طراحی و آسیب‌شناسی برنامه درسی و متون آموزشی فلسفه اسلامی
تاریخ برگزاری : 08 اسفند ماه 1401
آرشیو کلیه مقالات این رویداد
دیگر مقالات این رویداد
  • طراحی واحد درسی حکمت عملی و علوم انسانی ؛ از اقتضاءات تا سرفصل پیشنهادی
  • ضرورت طراحی دروس معطوف بر روش شناسی پژوهش های فلسفی در مقاطع سه گانه رشته های مطالعات فلسفی
  • فلسفه
  • طراحی برنامه پیشنهادی از تحول در برنامه درسی رشته فلسفه و کلام اسلامی تا ایجاد رشته فلسفه کاربردی ( دوره کارشناسی پیوسته) با تجربه مدیریت گروه در دانشگاه مازندران؛ (براساس برنامه «تحول حوزه آموزش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری»)
  • آسیب شناسی سبک نگارشی عربی در متون فلسفی (مطالعه موردی نهایة الحکمة اثر علامه طباطبایی )
  • ضرورت نگارش کتاب «حکمت مشاء» جهت تدریس در مقطع کارشناسی
  • تدریس و فلسفه:آسیب شناسی شیوه های تدریس فلسفه اسلامی و فلسفه در مقطع متوسطه دوم و معرفی شیوه های تدریس جدید
  • آسیب شناسی متون موجود در اموزش فلسفه به دانش آموزان پایه یازدهم رشته علوم انسانی
  • ماهیت عقل و طریقه ی تفکر در نظام فلسفی حکیم سبزواری
  • بررسی آراء و نظریات حکیم سبزواری حولِ الاهیات بالمعنی الاخص
  • تماس با ما


    خراسان رضوی - سبزوار - توحید شهر- دانشگاه حکیم سبزواری
    صندوق پستی 397 - کدپستی: 9617976487
    مخابرات دانشگاه : 44410104 051
    فکس : 44012607 051

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه حکیم سبزواری می‌باشد. (همایش نگار نسخه 11.0.0)