عنوان رویداد:
هشتمین همایش ملی حکیم سبزواری، طراحی و آسیبشناسی برنامه درسی و متون آموزشی فلسفه اسلامی
برگزار شده توسط:دانشگاه حکیم سبزواری
تاریخ برگزاری : 08 اسفند 1401
عنوان مقاله:
آسیب شناسی متون موجود در اموزش فلسفه به دانش آموزان پایه یازدهم رشته علوم انسانی
نویسندگان:
فاطمه گلی پور سیدخیلی، فرشته ابوالحسنی نیارکی
دانلود فایلآموزش از طریق متون درسی در اولویت اجرای برنامههای آموزشی است و کتاب درسی نقشی انکارناپذیر در فرایند درسی و تحقق اهداف آموزشی دارد، به طوریکه بخشی از کیفیت آموزش در نظام آموزش عالی با کیفیت کتاب درسی در ارتباط است. در مدارس ایران برای آموزش فلسفه عموماً از روشها و آثار سنتی استفاده میشود و کتاب هایی که تاکنون تالیف شدهاند متناسب با نیاز دانش اموزان نبوده و ایردات زیادی به آن وارد است؛ بیشک تهیه متونی متناسب با نیازهای مخاطب تحولی در اثربخشی بیشتر آن ایجاد مینماید. پژوهش حاضر با هدف بررسی چالشهای کنونی آموزش فلسفه به کودکان و طرح راهکارهایی برای بهبود وضعیت آن در آینده صورت پذیرفته است. روش پژوهش توصیفی تحلیلی بوده است. به منظور گردآوری دادههای لازم برای نیل به اهداف پژوهش، از منابع موجود و مرتبط با موضوع پژوهش فیشبرداری شد و اطلاعات حاصل با شیوههای کیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
آموزش فلسفه، پایه یازدهم، متوسطه دوم، آسیب شناسی، بررسی انتقادی
برای لینکدهی به این مقاله از آدرس زیر استفاده نمایید:
برای ارجاع در منابع از عبارت زیر استفاده کنید:
گلی پور سیدخیلی، فاطمه، ابوالحسنی نیارکی، فرشته، 1401، آسیب شناسی متون موجود در اموزش فلسفه به دانش آموزان پایه یازدهم رشته علوم انسانی، هشتمین همایش ملی حکیم سبزواری، طراحی و آسیبشناسی برنامه درسی و متون آموزشی فلسفه اسلامی، https://cnf.hsu.ac.ir/fa/archive_index.php?c=hakim8&aid=70695
دیگر مقالات این رویداد:
- بایستگی های متون آموزشی فلسفه اسلامی برای دانشجویان رشته تعلیم و تربیت اسلامی
میترا شمس آبادی، سید محمدکاظم علوی
- بررسی میزان علاقه مندی دانش آموزان نسبت به درس فلسفه در دو مرکز آموزشی دخترانه دوره متوسطه دوم شهرستان سبزوار
فائزه ششتمدی، سید محمد کاظم علوی
- بررسی ساختار و محتوای کتاب فلسفه یازدهم انسانی
فاطمه صحرایی، سید محمد کاظم علوی
- لزوم توجه به اعتباریات در متون آموزشی فلسفه ی اسلامی جهت رسیدن به امتداد اجتماعی آن در آینده
مصطفی حجار برقی، رامین گلمکانی
- بررسی میزان دستیابی به اهداف درس منطق برای دانشآموزان مقطع متوسطه یازدهم و دوازدهم رشته علومانسانی
رضوان کاربخش راوری
- فلسفۀ ساعت نگار معاصر
فاطمه نیک فر
تماس با ما
خراسان رضوی - سبزوار - توحید شهر- دانشگاه حکیم سبزواری
صندوق پستی 397 - کدپستی: 9617976487
مخابرات دانشگاه : 44410104 051
فکس : 44012607 051
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه حکیم سبزواری میباشد. (همایش نگار نسخه 11.0.1 )