هشتمین همایش ملی حکیم سبزواری، طراحی و آسیبشناسی برنامه درسی و متون آموزشی فلسفه اسلامی
برگزار شده توسط: دانشگاه حکیم سبزواری
تاریخ برگزاری : 08 اسفند 1401
آسیب شناسی متون موجود در اموزش فلسفه به دانش آموزان پایه یازدهم رشته علوم انسانی
نویسندگان:
فاطمه گلی پور سیدخیلی، فرشته ابوالحسنی نیارکی
دانلود فایلآموزش از طریق متون درسی در اولویت اجرای برنامههای آموزشی است و کتاب درسی نقشی انکارناپذیر در فرایند درسی و تحقق اهداف آموزشی دارد، به طوریکه بخشی از کیفیت آموزش در نظام آموزش عالی با کیفیت کتاب درسی در ارتباط است. در مدارس ایران برای آموزش فلسفه عموماً از روشها و آثار سنتی استفاده میشود و کتاب هایی که تاکنون تالیف شدهاند متناسب با نیاز دانش اموزان نبوده و ایردات زیادی به آن وارد است؛ بیشک تهیه متونی متناسب با نیازهای مخاطب تحولی در اثربخشی بیشتر آن ایجاد مینماید. پژوهش حاضر با هدف بررسی چالشهای کنونی آموزش فلسفه به کودکان و طرح راهکارهایی برای بهبود وضعیت آن در آینده صورت پذیرفته است. روش پژوهش توصیفی تحلیلی بوده است. به منظور گردآوری دادههای لازم برای نیل به اهداف پژوهش، از منابع موجود و مرتبط با موضوع پژوهش فیشبرداری شد و اطلاعات حاصل با شیوههای کیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
آموزش فلسفه، پایه یازدهم، متوسطه دوم، آسیب شناسی، بررسی انتقادی
برای لینکدهی به این مقاله از آدرس زیر استفاده نمایید:
برای ارجاع در منابع از عبارت زیر استفاده کنید:
گلی پور سیدخیلی، فاطمه، ابوالحسنی نیارکی، فرشته، 1401، آسیب شناسی متون موجود در اموزش فلسفه به دانش آموزان پایه یازدهم رشته علوم انسانی، هشتمین همایش ملی حکیم سبزواری، طراحی و آسیبشناسی برنامه درسی و متون آموزشی فلسفه اسلامی، https://cnf.hsu.ac.ir/fa/archive_index.php?c=hakim8&aid=70695
دیگر مقالات این رویداد:
- ماهیت عقل و طریقه ی تفکر در نظام فلسفی حکیم سبزواری
فاطمه شیخ، رمضان مهدوی آزادبنی، فرشته ابوالحسنی نیارکی
- ضرورت طراحی دروس معطوف بر روش شناسی پژوهش های فلسفی در مقاطع سه گانه رشته های مطالعات فلسفی
هاشم قربانی
- نوآوری حکیم سبزواری در تبیین وجودی بودن علم و نحوهی اتحاد آن با عالم
اعظم سادات پيش بين
- بررسي ميزان دستيابي اهداف آموزشي درس منطق پايه دهم دوره متوسطه دوم از منظر دبير و دانش آموزان مدرسه آمنه شهرستان بردسكن
فائزه ششتمدی، سيد محمد كاظم علوي
- طراحی مدل برنامه درسی دانشگاهی مبتنی بر مدل هاردن
امینه محبی امین، سمیه محبی امین
- اشتراکات و افتراقات منظومه حکمت حکیم سبزورای و منظومه تحفة الحکیم شیخ محمد حسین اصفهانی
روح اله زینلی
تماس با ما
خراسان رضوی - سبزوار - توحید شهر- دانشگاه حکیم سبزواری
صندوق پستی 397 - کدپستی: 9617976487
مخابرات دانشگاه : 44410104 051
فکس : 44012607 051
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه حکیم سبزواری میباشد. (همایش نگار نسخه 11.0.1)