پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه حکیم سبزواری
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • سایت دانشگاه
  • آرشیو مقالات
Bootstrap Touch Slider
  • مجموعه مقالات
  • پوستر
  • معرفی رویداد
  • محور رویداد
  • ساختار سازمانی
جستجوی مقالات
poster

عنوان رویداد:

هشتمین همایش ملی حکیم سبزواری، طراحی و آسیب‌شناسی برنامه درسی و متون آموزشی فلسفه اسلامی

برگزار شده توسط:

دانشگاه حکیم سبزواری

تاریخ برگزاری : 08 اسفند 1401

برگزار شده توسط : دانشگاه حکیم سبزواری

عنوان مقاله:

آسیب شناسی متون موجود در اموزش فلسفه به دانش آموزان پایه یازدهم رشته علوم انسانی

نویسندگان:

فاطمه گلی پور سیدخیلی، فرشته ابوالحسنی نیارکی

دانلود فایل
چکیده

آموزش از طریق متون درسی در اولویت اجرای برنامه‌های آموزشی است و کتاب درسی نقشی انکارناپذیر در فرایند درسی و تحقق اهداف آموزشی دارد، به طوری‌که بخشی از کیفیت آموزش در نظام آموزش عالی با کیفیت کتاب درسی در ارتباط است. در مدارس ایران برای آموزش فلسفه عموماً از روش‌ها و آثار سنتی استفاده می‌شود و کتاب هایی که تاکنون تالیف شده‌اند متناسب با نیاز دانش اموزان نبوده و ایردات زیادی به آن وارد است؛ بی‌شک تهیه متونی متناسب با نیاز‌های مخاطب تحولی در اثربخشی بیشتر آن ایجاد می‌نماید. پژوهش حاضر با هدف بررسی چالش‌های کنونی آموزش فلسفه به کودکان و طرح راهکارهایی برای بهبود وضعیت آن در آینده صورت پذیرفته است. روش پژوهش توصیفی تحلیلی بوده است. به منظور گردآوری داده‌های لازم برای نیل به اهداف پژوهش، از منابع موجود و مرتبط با موضوع پژوهش فیش‌برداری شد و اطلاعات حاصل با شیوه‌های کیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

کلیدواژه‌ها

آموزش فلسفه، پایه یازدهم، متوسطه دوم، آسیب شناسی، بررسی انتقادی

لینک ثابت

برای لینک‌دهی به این مقاله از آدرس زیر استفاده نمایید:

https://cnf.hsu.ac.ir/fa/archive_index.php?c=hakim8&aid=70695
نحوه استناد به مقاله

برای ارجاع در منابع از عبارت زیر استفاده کنید:
گلی پور سیدخیلی، فاطمه، ابوالحسنی نیارکی، فرشته، 1401، آسیب شناسی متون موجود در اموزش فلسفه به دانش آموزان پایه یازدهم رشته علوم انسانی، هشتمین همایش ملی حکیم سبزواری، طراحی و آسیب‌شناسی برنامه درسی و متون آموزشی فلسفه اسلامی، https://cnf.hsu.ac.ir/fa/archive_index.php?c=hakim8&aid=70695

OpenAccess
مقاله فوق علاوه بر این پایگاه در پایگاه OpenAccess.ir نیز درج شده است http://openaccess.ir/c/hakim8/paper_70695
مشاهده همه مقالات رویداد Poster
دیگر مقالات این رویداد:
  • ضرورت نگارش کتاب «حکمت مشاء» جهت تدریس در مقطع کارشناسی

    سیدهادی رضائیان مقدم، حامده راستایی

  • ماهیت عقل و طریقه ی تفکر در نظام فلسفی حکیم سبزواری

    فاطمه شیخ، رمضان مهدوی آزادبنی، فرشته ابوالحسنی نیارکی

  • داوری بر اختلافات حکیم سبزواری و علامه طباطبایی در علم بعد از ایجاد

    محمدرضا فرهمندکیا، محمدمهدی مشکاتی

  • بایستگی های فلسفه برای کودکان10 تا 12 سال

    میترا شمس آبادی، سید محمدکاظم علوی

  • بررسي ميزان دستيابي اهداف آموزشي درس منطق پايه دهم دوره متوسطه دوم از منظر دبير و دانش آموزان مدرسه آمنه شهرستان بردسكن

    فائزه ششتمدی، سيد محمد كاظم علوي

  • ضرورت طراحی دروس معطوف بر روش شناسی پژوهش های فلسفی در مقاطع سه گانه رشته های مطالعات فلسفی

    هاشم قربانی

OpenAccess
مقاله فوق علاوه بر این پایگاه در پایگاه OpenAccess.ir نیز درج شده است http://openaccess.ir/c/hakim8/paper_70695

تماس با ما


خراسان رضوی - سبزوار - توحید شهر- دانشگاه حکیم سبزواری
صندوق پستی 397 - کدپستی: 9617976487
مخابرات دانشگاه : 44410104 051
فکس : 44012607 051

© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه حکیم سبزواری می‌باشد. (همایش نگار نسخه 11.0.1 )