عنوان رویداد:
هشتمین همایش ملی حکیم سبزواری، طراحی و آسیبشناسی برنامه درسی و متون آموزشی فلسفه اسلامی
برگزار شده توسط:دانشگاه حکیم سبزواری
تاریخ برگزاری : 08 اسفند 1401
عنوان مقاله:
آسیب شناسی متون موجود در اموزش فلسفه به دانش آموزان پایه یازدهم رشته علوم انسانی
نویسندگان:
فاطمه گلی پور سیدخیلی، فرشته ابوالحسنی نیارکی
دانلود فایلآموزش از طریق متون درسی در اولویت اجرای برنامههای آموزشی است و کتاب درسی نقشی انکارناپذیر در فرایند درسی و تحقق اهداف آموزشی دارد، به طوریکه بخشی از کیفیت آموزش در نظام آموزش عالی با کیفیت کتاب درسی در ارتباط است. در مدارس ایران برای آموزش فلسفه عموماً از روشها و آثار سنتی استفاده میشود و کتاب هایی که تاکنون تالیف شدهاند متناسب با نیاز دانش اموزان نبوده و ایردات زیادی به آن وارد است؛ بیشک تهیه متونی متناسب با نیازهای مخاطب تحولی در اثربخشی بیشتر آن ایجاد مینماید. پژوهش حاضر با هدف بررسی چالشهای کنونی آموزش فلسفه به کودکان و طرح راهکارهایی برای بهبود وضعیت آن در آینده صورت پذیرفته است. روش پژوهش توصیفی تحلیلی بوده است. به منظور گردآوری دادههای لازم برای نیل به اهداف پژوهش، از منابع موجود و مرتبط با موضوع پژوهش فیشبرداری شد و اطلاعات حاصل با شیوههای کیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
آموزش فلسفه، پایه یازدهم، متوسطه دوم، آسیب شناسی، بررسی انتقادی
برای لینکدهی به این مقاله از آدرس زیر استفاده نمایید:
برای ارجاع در منابع از عبارت زیر استفاده کنید:
گلی پور سیدخیلی، فاطمه، ابوالحسنی نیارکی، فرشته، 1401، آسیب شناسی متون موجود در اموزش فلسفه به دانش آموزان پایه یازدهم رشته علوم انسانی، هشتمین همایش ملی حکیم سبزواری، طراحی و آسیبشناسی برنامه درسی و متون آموزشی فلسفه اسلامی، https://cnf.hsu.ac.ir/fa/archive_index.php?c=hakim8&aid=70695
دیگر مقالات این رویداد:
- بررسی میزان دستیابی به اهداف درس منطق برای دانش آموزان مقطع متوسطه یازدهم و دوازدهم رشته علوم انسانی
رضوان کاربخش راوری، مرضیه بیگم مختاری حسینی
- فلسفه
مهرداد برون
- طراحی برنامه پیشنهادی از تحول در برنامه درسی رشته فلسفه و کلام اسلامی تا ایجاد رشته فلسفه کاربردی ( دوره کارشناسی پیوسته) با تجربه مدیریت گروه در دانشگاه مازندران؛ (براساس برنامه «تحول حوزه آموزش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری»)
فرشته ابوالحسنی نیارکی
- لزوم توجه به اعتباریات در متون آموزشی فلسفه ی اسلامی جهت رسیدن به امتداد اجتماعی آن در آینده
مصطفی حجار برقی، رامین گلمکانی
- نوآوری حکیم سبزواری در تبیین وجودی بودن علم و نحوهی اتحاد آن با عالم
اعظم سادات پيش بين
- آسیب شناسی متون آموزشی موجود در آموزش فلسفه به دانش آموزان
سیده فاطمه زهرا میردلیر، فرشته ابوالحسنی نیارکی
تماس با ما
خراسان رضوی - سبزوار - توحید شهر- دانشگاه حکیم سبزواری
صندوق پستی 397 - کدپستی: 9617976487
مخابرات دانشگاه : 44410104 051
فکس : 44012607 051
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه حکیم سبزواری میباشد. (همایش نگار نسخه 11.0.1 )