پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه حکیم سبزواری
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  • مجموعه مقالات
  • پوستر
  • معرفی رویداد
  • محور رویداد
  • ساختار سازمانی

برگزار شده توسط : دانشگاه حکیم سبزواری


هشتمین همایش ملی حکیم سبزواری، طراحی و آسیب‌شناسی برنامه درسی و متون آموزشی فلسفه اسلامی

تاریخ برگزاری : 08 اسفند ماه 1401


تاریخ برگزاری : 08 اسفند ماه 1401

بایستگی های فلسفه برای کودکان10 تا 12 سال

نویسندگان :

میترا شمس آبادی، سید محمدکاظم علوی

دانلود فایل   
چکیده

فلسفه برای کودک بر بهبود خردورزی و مولفه های آن(حل مسئله،تفکر انتقادی و تفکرخلاق) موثر است. روش های تدریس:شبیه سازی،مشارکت،بازی و کار گروهی است. مربی فلسفه برای کودکان باید ویژگی هایی همچون آزاد اندیشی،مشتاق بودن در تحقیق،کنجکاوی در مورد معنا را داشته باشد. در آموزش فلسفه به کودکان باید به سوالات جهان چگونه پدید آمده است؟چرا ما به دنیا آمده ایم؟و... پاسخ داده شود و آن ها را به تفکر درباره معنای هستی و علت وجودی خویش وا می دارد وزمینه ساز گفتگویی معنادارو سودمند می شود.متیولیپمن پیشگام در آموزش فلسفه به کودکان است او معتقد است دانش آموزان باید با استفاده از آموزش فلسفه به مهارت های فکری و تجزیه وتحلیل وقضاوت دست یابند و به منظور تحریک انگیزه های مسئولیت پذیری و روحیه انتقادی انجام می شود. فلسفه با طرح فرآیندی از فعالیت ها به کمک داستان،تفکر را از دوران کودکی توسعه می دهد مهم ترین مسائلی که در آموزش فلسفه مطرح می شود، تشخیص امور بدیهی،کشف تناقض،فرضیه سازی وانعطاف پذیری و سعه ی صدر است.

کليدواژه ها

فلسفه،کودک،آموزش،تفکر،مهارت

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1401 , بایستگی های فلسفه برای کودکان10 تا 12 سال , هشتمین همایش ملی حکیم سبزواری، طراحی و آسیب‌شناسی برنامه درسی و متون آموزشی فلسفه اسلامی


هشتمین همایش ملی حکیم سبزواری، طراحی و آسیب‌شناسی برنامه درسی و متون آموزشی فلسفه اسلامی
تاریخ برگزاری : 08 اسفند ماه 1401
آرشیو کلیه مقالات این رویداد
دیگر مقالات این رویداد
  • گام پیشین طراحی متون آموزشی فلسفه اسلامی برای کودکان
  • طراحی برنامه درسی و سرفصل و متون آموزشی رشته فلسفه و کلام اسلامی با تجربه مدیریت گروه در دانشگاه مازندران
  • آسیب شناسی سبک نگارشی عربی در متون فلسفی (مطالعه موردی نهایة الحکمة اثر علامه طباطبایی )
  • ضرورت نگارش کتاب «حکمت مشاء» جهت تدریس در مقطع کارشناسی
  • لزوم توجه به اعتباریات در متون آموزشی فلسفه ی اسلامی جهت رسیدن به امتداد اجتماعی آن در آینده
  • بررسي ميزان دستيابي اهداف آموزشي درس منطق پايه دهم دوره متوسطه دوم از منظر دبير و دانش آموزان مدرسه آمنه شهرستان بردسكن
  • ضرورت طراحی دروس معطوف بر روش شناسی پژوهش های فلسفی در مقاطع سه گانه رشته های مطالعات فلسفی
  • نوآوری حکیم سبزواری در تبیین وجودی بودن علم و نحوه‌ی اتحاد آن با عالم
  • بررسی میزان دستیابی به اهداف درس منطق برای دانش آموزان مقطع متوسطه یازدهم و دوازدهم رشته علوم انسانی
  • آسیب شناسی متون آموزشی موجود در آموزش فلسفه به دانش آموزان
  • تماس با ما


    خراسان رضوی - سبزوار - توحید شهر- دانشگاه حکیم سبزواری
    صندوق پستی 397 - کدپستی: 9617976487
    مخابرات دانشگاه : 44410104 051
    فکس : 44012607 051

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه حکیم سبزواری می‌باشد. (همایش نگار نسخه 11.0.0)