

برگزار شده توسط : دانشگاه حکیم سبزواری
هشتمین همایش ملی حکیم سبزواری، طراحی و آسیبشناسی برنامه درسی و متون آموزشی فلسفه اسلامی
تاریخ برگزاری : 08 اسفند ماه 1401
بایستگی های فلسفه برای کودکان10 تا 12 سال
میترا شمس آبادی , سید محمدکاظم علوی
فلسفه برای کودک بر بهبود خردورزی و مولفه های آن(حل مسئله،تفکر انتقادی و تفکرخلاق) موثر است. روش های تدریس:شبیه سازی،مشارکت،بازی و کار گروهی است. مربی فلسفه برای کودکان باید ویژگی هایی همچون آزاد اندیشی،مشتاق بودن در تحقیق،کنجکاوی در مورد معنا را داشته باشد. در آموزش فلسفه به کودکان باید به سوالات جهان چگونه پدید آمده است؟چرا ما به دنیا آمده ایم؟و... پاسخ داده شود و آن ها را به تفکر درباره معنای هستی و علت وجودی خویش وا می دارد وزمینه ساز گفتگویی معنادارو سودمند می شود.متیولیپمن پیشگام در آموزش فلسفه به کودکان است او معتقد است دانش آموزان باید با استفاده از آموزش فلسفه به مهارت های فکری و تجزیه وتحلیل وقضاوت دست یابند و به منظور تحریک انگیزه های مسئولیت پذیری و روحیه انتقادی انجام می شود. فلسفه با طرح فرآیندی از فعالیت ها به کمک داستان،تفکر را از دوران کودکی توسعه می دهد مهم ترین مسائلی که در آموزش فلسفه مطرح می شود، تشخیص امور بدیهی،کشف تناقض،فرضیه سازی وانعطاف پذیری و سعه ی صدر است.
فلسفه،کودک،آموزش،تفکر،مهارت
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1401 , بایستگی های فلسفه برای کودکان10 تا 12 سال , هشتمین همایش ملی حکیم سبزواری، طراحی و آسیبشناسی برنامه درسی و متون آموزشی فلسفه اسلامی

تاریخ برگزاری : 08 اسفند ماه 1401
تماس با ما
خراسان رضوی - سبزوار - توحید شهر- دانشگاه حکیم سبزواری
صندوق پستی 397 - کدپستی: 9617976487
مخابرات دانشگاه : 44410104 051
فکس : 44012607 051
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه حکیم سبزواری میباشد. (همایش نگار نسخه 11.0.0)