

برگزار شده توسط : دانشگاه حکیم سبزواری
هشتمین همایش ملی حکیم سبزواری، طراحی و آسیبشناسی برنامه درسی و متون آموزشی فلسفه اسلامی
تاریخ برگزاری : 08 اسفند ماه 1401
گام پیشین طراحی متون آموزشی فلسفه اسلامی برای کودکان
عاطفه رستگار
از آنجا که فلسفه علمی است برای درست اندیشیدن و درست زیستن، بنابراین در تمام مراحل زندگی مؤثر،مفید و ضروری خواهد بود هرچه از سنین پایینتر ذهن انسان در این راستا گام بردارد و سنگ بنای اندیشیدن او در مسیر صحیح قرار گیرد نتایج بهتری حاصل می آید. آموزش فلسفه و فلسفی فکر کردن،پرورش قوه استدلال ،تفکرانتقادی و خلاقیت در کودکان که پرسشگری و شگفت زدگی از پدیده های، ویژگی بارز ایشان است، به مراتب از هدایت اندیشه هایی که سال ها سردرگم پرسه زده اند، سهل و پایدارتر خواهد بود. پس از واکاویِ ضرورتِ پاسخگو بودنِ والدین - علاوه برمربیان – به پرسشهای بنیادین کودکان (کودک پیش ازرفتن به مدرسه هم نیاز به فلسفه دارد) به این طرح رسیدیم که در مقطع متوسطه دوم و دانشگاه نیاز به وجود مباحث و سرفصل های درسی در زمینه فرزندپروری به ویژه تربیت فلسفی کودکان مشاهده می شود. دانش آموزان و دانشجویان والدین آینده اندکه نیاز به فراگیری روش های پاسخگویی و انتقال مطالب بنیادین به فرزندان دارند. پیشنهاداتی در رابطه با متون مناسب برای پاسخگویی به کودکان در انتها ارائه شد.
فلسفه اسلامی، کودک، والد، تفکر انتقادی، فرزندپروری، آموزش.
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1401 , گام پیشین طراحی متون آموزشی فلسفه اسلامی برای کودکان , هشتمین همایش ملی حکیم سبزواری، طراحی و آسیبشناسی برنامه درسی و متون آموزشی فلسفه اسلامی

تاریخ برگزاری : 08 اسفند ماه 1401
تماس با ما
خراسان رضوی - سبزوار - توحید شهر- دانشگاه حکیم سبزواری
صندوق پستی 397 - کدپستی: 9617976487
مخابرات دانشگاه : 44410104 051
فکس : 44012607 051
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه حکیم سبزواری میباشد. (همایش نگار نسخه 11.0.0)