

برگزار شده توسط : دانشگاه حکیم سبزواری
هشتمین همایش ملی حکیم سبزواری، طراحی و آسیبشناسی برنامه درسی و متون آموزشی فلسفه اسلامی
تاریخ برگزاری : 08 اسفند ماه 1401
طراحی واحد درسی حکمت عملی و علوم انسانی ؛ از اقتضاءات تا سرفصل پیشنهادی
مهدی دوستان
توجه به حکمت عملی بعنوان دانشی برهانی که به شناسایی و تنظیم گری عمل فردی و اجتماعی انسان در راسستای سعادت وی می پردازد و ارتباط وثیقی که با علوم انسانی از جهت مبادی، اهداف، موضوعات و مسائل دارد، ضرورت طراحی درسی را توجیه می-سازد که ضمن برقرار ساختن ارتباط میان دو حوزه مذکور، مسیر تولید علم بومی را در این میان هموار سازد، امری که می تواند بر اسناد بالادستی نظام علمی و تعلیم و تربیت کشور نیز مُبتنی گردد. این مقاله سرفصلی برای طراحی واحد درسی حکت عملی و علوم انسانی پیشنهاد می-کند که در ضمن یکارگیری ترکیبی از رویکردهای تلفیقی در برنامه ریزی درسی، اقتضاءات مورد اشاره در برنامه های درسی موجود برای رشته فلسفه را نیز در تعیین منابع، روش های ارزش یابی و اجزاء سرفصل حتی المقدور برآورده می سازد؛ از جمله: رعایت استلزامات ناشی از تنوع مخاطبان درس، توجه به اهداف مهارتی و انگیزشی در کنار اهداف شناختی، کاربردی سازی و رفع نیازهای پژوهشی و شغلی دانشجویان، انعطاف در عین حجم مناسب، و جمع میان تاریخ محوری، متن محوری، موضوع محوری و مسأله-محوری.
طراحی واحد درسی، حکمت عملی، علوم انسانی، سرفصل پیشنهادی
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1401 , طراحی واحد درسی حکمت عملی و علوم انسانی ؛ از اقتضاءات تا سرفصل پیشنهادی , هشتمین همایش ملی حکیم سبزواری، طراحی و آسیبشناسی برنامه درسی و متون آموزشی فلسفه اسلامی

تاریخ برگزاری : 08 اسفند ماه 1401
تماس با ما
خراسان رضوی - سبزوار - توحید شهر- دانشگاه حکیم سبزواری
صندوق پستی 397 - کدپستی: 9617976487
مخابرات دانشگاه : 44410104 051
فکس : 44012607 051
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه حکیم سبزواری میباشد. (همایش نگار نسخه 11.0.0)