

برگزار شده توسط : دانشگاه حکیم سبزواری
هشتمین همایش ملی حکیم سبزواری، طراحی و آسیبشناسی برنامه درسی و متون آموزشی فلسفه اسلامی
تاریخ برگزاری : 08 اسفند ماه 1401
طراحی مدل برنامه درسی دانشگاهی مبتنی بر مدل هاردن
امینه محبی امین , سمیه محبی امین
برنامۀ درسی آموزش عالی دارای سابقه ای به اندازه دانشگاه است و در نیم قرن گذشته با انباشت دانش نظری زمینه لازم برای تبدیل شدن به یک موضوع مطالعاتی و حتی زمینۀ تخصصی را پیدا کرده است. برنامه درسی دانشگاه نیاز به تغییر و همسو شدن با نیازهای محلی و بومی و نیز شرایط اجتماعی و محیط بازار کار دارد. در این مقاله سعی می شود با بهره گیری از مدل هاردن که یکی از مدلهای طراحی برنامه های درسی دانشگاهی است چارچوب و عناصر اصلی تدوین یک برنامه درسی دانشگاهی تبیین شود. شیوه پژوهش توصیفی و مرور پیشینه نظری در این خصوص می باشد. بر اساس چارچوب هاردن عناصر و مولفه های اصلی پژوهش شامل نیازسنجی، تعیین بردون دادهای یادگیری، توجه به محتوا، سازمان دهی محتوا،استراتژی آموزشی،روشهای تدریس، ارزشیابی، ارتباطات،محیط آموزش و مدیریت می باشد.
طراحی برنامه درسی،برنامه درسی دانشگاهی، مدل هاردن
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1401 , طراحی مدل برنامه درسی دانشگاهی مبتنی بر مدل هاردن , هشتمین همایش ملی حکیم سبزواری، طراحی و آسیبشناسی برنامه درسی و متون آموزشی فلسفه اسلامی

تاریخ برگزاری : 08 اسفند ماه 1401
تماس با ما
خراسان رضوی - سبزوار - توحید شهر- دانشگاه حکیم سبزواری
صندوق پستی 397 - کدپستی: 9617976487
مخابرات دانشگاه : 44410104 051
فکس : 44012607 051
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه حکیم سبزواری میباشد. (همایش نگار نسخه 11.0.0)