پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه حکیم سبزواری
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  • مجموعه مقالات
  • پوستر
  • معرفی رویداد
  • محور رویداد
  • ساختار سازمانی

برگزار شده توسط : دانشگاه حکیم سبزواری


هشتمین همایش ملی حکیم سبزواری، طراحی و آسیب‌شناسی برنامه درسی و متون آموزشی فلسفه اسلامی

تاریخ برگزاری : 08 اسفند ماه 1401


تاریخ برگزاری : 08 اسفند ماه 1401

طراحی مدل برنامه درسی دانشگاهی مبتنی بر مدل هاردن

نویسندگان :

امینه محبی امین , سمیه محبی امین

دانلود فایل   
چکیده

برنامۀ درسی آموزش عالی دارای سابقه ای به اندازه دانشگاه است و در نیم قرن گذشته با انباشت دانش نظری زمینه لازم برای تبدیل شدن به یک موضوع مطالعاتی و حتی زمینۀ تخصصی را پیدا کرده است. برنامه درسی دانشگاه نیاز به تغییر و همسو شدن با نیازهای محلی و بومی و نیز شرایط اجتماعی و محیط بازار کار دارد. در این مقاله سعی می شود با بهره گیری از مدل هاردن که یکی از مدلهای طراحی برنامه های درسی دانشگاهی است چارچوب و عناصر اصلی تدوین یک برنامه درسی دانشگاهی تبیین شود. شیوه پژوهش توصیفی و مرور پیشینه نظری در این خصوص می باشد. بر اساس چارچوب هاردن عناصر و مولفه های اصلی پژوهش شامل نیازسنجی، تعیین بردون دادهای یادگیری، توجه به محتوا، سازمان دهی محتوا،استراتژی آموزشی،روشهای تدریس، ارزشیابی، ارتباطات،محیط آموزش و مدیریت می باشد.

کليدواژه ها

طراحی برنامه درسی،برنامه درسی دانشگاهی، مدل هاردن

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1401 , طراحی مدل برنامه درسی دانشگاهی مبتنی بر مدل هاردن , هشتمین همایش ملی حکیم سبزواری، طراحی و آسیب‌شناسی برنامه درسی و متون آموزشی فلسفه اسلامی


هشتمین همایش ملی حکیم سبزواری، طراحی و آسیب‌شناسی برنامه درسی و متون آموزشی فلسفه اسلامی
تاریخ برگزاری : 08 اسفند ماه 1401
آرشیو کلیه مقالات این رویداد
دیگر مقالات این رویداد
  • لزوم توجه به اعتباریات در متون آموزشی فلسفه ی اسلامی جهت رسیدن به امتداد اجتماعی آن در آینده
  • آسیب شناسی آموزش فلسفه اسلامی در نظام دانشگاهی ایران: متون آموزشی
  • بایستگی های متون آموزشی فلسفه اسلامی برای دانشجویان رشته تعلیم و تربیت اسلامی
  • زبان عربی و فلسفه اسلامی
  • آسیب شناسی سبک نگارشی عربی در متون فلسفی (مطالعه موردی نهایة الحکمة اثر علامه طباطبایی )
  • بررسی میزان دستیابی به اهداف درس منطق برای دانش آموزان مقطع متوسطه یازدهم و دوازدهم رشته علوم انسانی
  • بررسی آراء و نظریات حکیم سبزواری حولِ الاهیات بالمعنی الاخص
  • آرنولد توین بی و روش های پژوهش در فلسفه تاریخ
  • بررسي ميزان دستيابي اهداف آموزشي درس منطق پايه دهم دوره متوسطه دوم از منظر دبير و دانش آموزان مدرسه آمنه شهرستان بردسكن
  • بررسی ساختار و محتوای کتاب فلسفه یازدهم انسانی
  • تماس با ما


    خراسان رضوی - سبزوار - توحید شهر- دانشگاه حکیم سبزواری
    صندوق پستی 397 - کدپستی: 9617976487
    مخابرات دانشگاه : 44410104 051
    فکس : 44012607 051

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه حکیم سبزواری می‌باشد. (همایش نگار نسخه 11.0.0)