پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه حکیم سبزواری
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • سایت دانشگاه
  • آرشیو مقالات
Bootstrap Touch Slider
  • مجموعه مقالات
  • پوستر
  • معرفی رویداد
  • محور رویداد
  • ساختار سازمانی
جستجوی مقالات
poster

عنوان رویداد:

هشتمین همایش ملی حکیم سبزواری، طراحی و آسیب‌شناسی برنامه درسی و متون آموزشی فلسفه اسلامی

برگزار شده توسط:

دانشگاه حکیم سبزواری

تاریخ برگزاری : 08 اسفند 1401

برگزار شده توسط : دانشگاه حکیم سبزواری

عنوان مقاله:

طراحی مدل برنامه درسی دانشگاهی مبتنی بر مدل هاردن

نویسندگان:

امینه محبی امین، سمیه محبی امین

دانلود فایل
چکیده

برنامۀ درسی آموزش عالی دارای سابقه ای به اندازه دانشگاه است و در نیم قرن گذشته با انباشت دانش نظری زمینه لازم برای تبدیل شدن به یک موضوع مطالعاتی و حتی زمینۀ تخصصی را پیدا کرده است. برنامه درسی دانشگاه نیاز به تغییر و همسو شدن با نیازهای محلی و بومی و نیز شرایط اجتماعی و محیط بازار کار دارد. در این مقاله سعی می شود با بهره گیری از مدل هاردن که یکی از مدلهای طراحی برنامه های درسی دانشگاهی است چارچوب و عناصر اصلی تدوین یک برنامه درسی دانشگاهی تبیین شود. شیوه پژوهش توصیفی و مرور پیشینه نظری در این خصوص می باشد. بر اساس چارچوب هاردن عناصر و مولفه های اصلی پژوهش شامل نیازسنجی، تعیین بردون دادهای یادگیری، توجه به محتوا، سازمان دهی محتوا،استراتژی آموزشی،روشهای تدریس، ارزشیابی، ارتباطات،محیط آموزش و مدیریت می باشد.

کلیدواژه‌ها

طراحی برنامه درسی،برنامه درسی دانشگاهی، مدل هاردن

لینک ثابت

برای لینک‌دهی به این مقاله از آدرس زیر استفاده نمایید:

https://cnf.hsu.ac.ir/fa/archive_index.php?c=hakim8&aid=70712
نحوه استناد به مقاله

برای ارجاع در منابع از عبارت زیر استفاده کنید:
محبی امین، امینه، محبی امین، سمیه، 1401، طراحی مدل برنامه درسی دانشگاهی مبتنی بر مدل هاردن، هشتمین همایش ملی حکیم سبزواری، طراحی و آسیب‌شناسی برنامه درسی و متون آموزشی فلسفه اسلامی، https://cnf.hsu.ac.ir/fa/archive_index.php?c=hakim8&aid=70712

OpenAccess
مقاله فوق علاوه بر این پایگاه در پایگاه OpenAccess.ir نیز درج شده است http://openaccess.ir/c/hakim8/paper_70712
مشاهده همه مقالات رویداد Poster
دیگر مقالات این رویداد:
  • لزوم توجه به اعتباریات در متون آموزشی فلسفه ی اسلامی جهت رسیدن به امتداد اجتماعی آن در آینده

    مصطفی حجار برقی، رامین گلمکانی

  • نوآوری حکیم سبزواری در تبیین وجودی بودن علم و نحوه‌ی اتحاد آن با عالم

    اعظم سادات پيش بين

  • داوری بر اختلافات حکیم سبزواری و علامه طباطبایی در علم بعد از ایجاد

    محمدرضا فرهمندکیا، محمدمهدی مشکاتی

  • بررسی میزان علاقه مندی دانش آموزان نسبت به درس فلسفه در دو مرکز آموزشی دخترانه دوره متوسطه دوم شهرستان سبزوار

    فائزه ششتمدی، سید محمد کاظم علوی

  • طراحی برنامه پیشنهادی از تحول در برنامه درسی رشته فلسفه و کلام اسلامی تا ایجاد رشته فلسفه کاربردی ( دوره کارشناسی پیوسته) با تجربه مدیریت گروه در دانشگاه مازندران؛ (براساس برنامه «تحول حوزه آموزش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری»)

    فرشته ابوالحسنی نیارکی

  • بایسته های آموزش درس فلسفه در دبیرستان

    مرضیه صفاریان

OpenAccess
مقاله فوق علاوه بر این پایگاه در پایگاه OpenAccess.ir نیز درج شده است http://openaccess.ir/c/hakim8/paper_70712

تماس با ما


خراسان رضوی - سبزوار - توحید شهر- دانشگاه حکیم سبزواری
صندوق پستی 397 - کدپستی: 9617976487
مخابرات دانشگاه : 44410104 051
فکس : 44012607 051

© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه حکیم سبزواری می‌باشد. (همایش نگار نسخه 11.0.1 )