پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه حکیم سبزواری
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • سایت دانشگاه
  • آرشیو مقالات
Bootstrap Touch Slider
  • مجموعه مقالات
  • پوستر
  • معرفی رویداد
  • محور رویداد
  • ساختار سازمانی
جستجوی مقالات
poster

عنوان رویداد:

هشتمین همایش ملی حکیم سبزواری، طراحی و آسیب‌شناسی برنامه درسی و متون آموزشی فلسفه اسلامی

برگزار شده توسط:

دانشگاه حکیم سبزواری

تاریخ برگزاری : 08 اسفند 1401

برگزار شده توسط : دانشگاه حکیم سبزواری

عنوان مقاله:

فلسفۀ ساعت نگار معاصر

نویسندگان:

فاطمه نیک فر

دانلود فایل
چکیده

افکار فلسفی موجود در دنیا به صورت ساعت نگار به گونه‌های مختلف پیش می‌رود. فلسفه فقط خواندن کتاب‌های اسفار یا شرح منظومه نیست، بلکه می‌توان با مبنا قرار دادن آنها و حرکت جوهری درخودِ فلسفۀ اسلامی یعنی توقف نکردن در مفاهیم با حقایق وجودی به رویارویی با فلسفه های کاذب که با تمامی قوا به نشر افکار باطل مشغول‌اند مقابله نمود و با نوآوری و نواندیشی علمی به دور از تحجّر و ایستایی، با دو بال قدرت و جرأت علمی که با مجاهدت و تلاش فراوان و ذخیرۀ علمی لازم ایجاد می‌شود کاروان علم را پیش بُرد و با ایجاد احساس هویت بخشیِ مستقلّ اسلامی، علمی و ملّی که با بارور کردن سطح عقلانیت مخاطبان در همۀ گروه‌های هدف همراه خواهد بود، باعث پیشگیری از ورود شبهات به اذهان آنان گردید. دیگر اینکه شناخت ما از فلسفۀ اسلامی و آثار قدما اجمالی و متوقّف در آن است. در این مقاله ابتدا به شرح مهجوریت و آسیب‌های موجود در نظام آموزشی فلسفه پرداخته و به این نتیجه رسیدیم که اگر در نحوۀ تدریس فلسفه در مقاطع مختلف تحصیلی به تلخیص منابع به شکلی تأثیرگذار و کاربردی پرداخته شود، از کارایی و فایده مندی بیشتری برخوردار خواهد شد.

کلیدواژه‌ها

آسیب شناسی فلسفه، موانع و راهکارهای آموزش فلسفه، نو اندیشی و نوآوری، قدرت و جرأت علمی

لینک ثابت

برای لینک‌دهی به این مقاله از آدرس زیر استفاده نمایید:

https://cnf.hsu.ac.ir/fa/archive_index.php?c=hakim8&aid=70714
نحوه استناد به مقاله

برای ارجاع در منابع از عبارت زیر استفاده کنید:
نیک فر، فاطمه، 1401، فلسفۀ ساعت نگار معاصر، هشتمین همایش ملی حکیم سبزواری، طراحی و آسیب‌شناسی برنامه درسی و متون آموزشی فلسفه اسلامی، https://cnf.hsu.ac.ir/fa/archive_index.php?c=hakim8&aid=70714

OpenAccess
مقاله فوق علاوه بر این پایگاه در پایگاه OpenAccess.ir نیز درج شده است http://openaccess.ir/c/hakim8/paper_70714
مشاهده همه مقالات رویداد Poster
دیگر مقالات این رویداد:
  • آسیب شناسی متون آموزشی موجود در آموزش فلسفه به دانش آموزان

    سیده فاطمه زهرا میردلیر، فرشته ابوالحسنی نیارکی

  • ضرورت طراحی دروس معطوف بر روش شناسی پژوهش های فلسفی در مقاطع سه گانه رشته های مطالعات فلسفی

    هاشم قربانی

  • آسیب شناسی سبک نگارشی عربی در متون فلسفی (مطالعه موردی نهایة الحکمة اثر علامه طباطبایی )

    میترا علیشاهی

  • نوآوری حکیم سبزواری در تبیین وجودی بودن علم و نحوه‌ی اتحاد آن با عالم

    اعظم سادات پيش بين

  • آرنولد توین بی و روش های پژوهش در فلسفه تاریخ

    رضا فیاضی، اصغر فیاضی

  • طراحی برنامه پیشنهادی از تحول در برنامه درسی رشته فلسفه و کلام اسلامی تا ایجاد رشته فلسفه کاربردی ( دوره کارشناسی پیوسته) با تجربه مدیریت گروه در دانشگاه مازندران؛ (براساس برنامه «تحول حوزه آموزش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری»)

    فرشته ابوالحسنی نیارکی

OpenAccess
مقاله فوق علاوه بر این پایگاه در پایگاه OpenAccess.ir نیز درج شده است http://openaccess.ir/c/hakim8/paper_70714

تماس با ما


خراسان رضوی - سبزوار - توحید شهر- دانشگاه حکیم سبزواری
صندوق پستی 397 - کدپستی: 9617976487
مخابرات دانشگاه : 44410104 051
فکس : 44012607 051

© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه حکیم سبزواری می‌باشد. (همایش نگار نسخه 11.0.1 )