پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه حکیم سبزواری
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  • مجموعه مقالات
  • پوستر
  • معرفی رویداد
  • محور رویداد
  • ساختار سازمانی همایش

برگزار شده توسط : دانشگاه حکیم سبزواری


دومین کنفرانس بین المللی موتور ها و ژنراتورهای الکتریکی

تاریخ برگزاری : 10 اسفند ماه 1401


تاریخ برگزاری : 10 اسفند ماه 1401

تحلیل ساختاری هسته رتور موتور سوئیچ رلوکتانس در هر دو ناحیه گشتاور ثابت و توان ثابت

نویسندگان :

نسرین مجلسی، سید مرتضی سقائیان نژاد، امیر رشیدی

دانلود فایل   
چکیده

Because of robust rotor structure, switched reluctance motor (SRM) can be a good candidate for high-speed applications. Due to high centrifugal forces at high-speed, structural analysis of the rotor core in an indispensable part of the design. In this paper, a 4kW-3000rpm SRM is considered. The maximum speed of the case-study motor is 7000rpm. The aim is structural and failure analysis of the rotor core in both constant torque and constant power regions. Deformations and stresses experienced by the rotor core for various operating modes are calculated by finite element method and velocity-deformation and velocity- von-Mises stress curves are presented. The aim is feasibility study of using of SRM for high-speed applications and providing some design guidelines for rigid design of the rotor core.

کليدواژه ها

Switched reluctance motor, High-speed, Structural analysis, von-Mises stress, Deformation

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1401 , تحلیل ساختاری هسته رتور موتور سوئیچ رلوکتانس در هر دو ناحیه گشتاور ثابت و توان ثابت , دومین کنفرانس بین المللی موتور ها و ژنراتورهای الکتریکی


دومین کنفرانس بین المللی موتور ها و ژنراتورهای الکتریکی
تاریخ برگزاری : 10 اسفند ماه 1401
آرشیو کلیه مقالات این رویداد
دیگر مقالات این رویداد
  • Comprehensive Investigation on CM Voltage, Bearing Current, and THD in MLI-fed Motor Drives using SPWM
  • طراحی موتور آهنربای دایم شار محوری دو سرعته با سیم پیچی متمرکز شیار کسری
  • روشی جدید برای تخمین جریان تحریک در ژنراتور سنکرون بدون جاروبک مبتنی بر سیستم تحریک سنکرون
  • بهبود ساختار قطب روتور برای کاهش گشتاور دندانه ای موتور شارمحور شارسوئیچینگ مغناطیس دائم
  • بهینه سازی یک ژنراتور ورنیر مغناطیس دائم شار محور برای تولید توان از انرژی بادی
  • بهبود عملکرد کنترل‌کننده جریان مبتنی‌بر کنترل پیش‌بین مدل در سیستم تک اینورتر دوگانه موازی
  • Three-Dimensional Thermal Analysis of a Rotor-Excited Axial Flux Switching Permanent Magnet Machine by Computational Fluid Dynamics Method
  • معرفی دو نمونه ماشین خطی سوئیچ فلاکس و بررسی عملکرد دینامیکی
  • معرفی مبدل توان بالا پل فعال دوگانه مبتنی بر دو ترانسفورماتور مناسب کاربرد در خودروهای الکتریکی
  • تاثیر شکل دهی قطب روتور بر عملکرد الکترومغناطیسی ماشین ورنیر آهنربای دائم قطب متوالی
  • تماس با ما


    خراسان رضوی - سبزوار - توحید شهر- دانشگاه حکیم سبزواری
    صندوق پستی 397 - کدپستی: 9617976487
    مخابرات دانشگاه : 44410104 051
    فکس : 44012607 051

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه حکیم سبزواری می‌باشد. (همایش نگار نسخه 11.0.0)