

برگزار شده توسط : دانشگاه حکیم سبزواری
دومین کنفرانس بین المللی موتور ها و ژنراتورهای الکتریکی
تاریخ برگزاری : 10 اسفند ماه 1401
یک مبدل آبشاری SRM برای وسایل نقلیه هیبریدی
حمید ملک پور , امیر رشیدی , سید مرتضی سقائیان نژاد
Abstract: In hybrid vehicles, the electric motor and the combustion engine work as complements. In choosing the electric motor, the simplicity, cheap price, robustness and stability of the motor are considered, so the reluctance switch machine (SRM) is one of the best options. the beating heart of hybrid and electric vehicles is their drive, which is responsible for transferring energy from the battery to the electric motor, charging the batteries, and meeting different performance modes. In order to meet different performance modes, more battery modules are needed, and cascade topologies can improve the performance of the vehicle by taking advantage of this feature. In this article, a cascade topology is proposed, which in addition to having the advantage of creating different voltage levels, makes it possible to provide simultaneous charging and discharging for different modules, and this leads to the optimal use of electric energy in the hybrid vehicle, as well as by reducing diodes In the power path it tries to reduce losses and also it has the possibility of connecting to different drives of the reluctance switch machine.
reluctance switched machine, hybrid vehicle, power electronics, cascade converter
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1401 , یک مبدل آبشاری SRM برای وسایل نقلیه هیبریدی , دومین کنفرانس بین المللی موتور ها و ژنراتورهای الکتریکی

تاریخ برگزاری : 10 اسفند ماه 1401
تماس با ما
خراسان رضوی - سبزوار - توحید شهر- دانشگاه حکیم سبزواری
صندوق پستی 397 - کدپستی: 9617976487
مخابرات دانشگاه : 44410104 051
فکس : 44012607 051
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه حکیم سبزواری میباشد. (همایش نگار نسخه 11.0.0)