دومین کنفرانس بین المللی موتور ها و ژنراتورهای الکتریکی
برگزار شده توسط: دانشگاه حکیم سبزواری
تاریخ برگزاری : 10 اسفند 1401
Dual Stator Electric Machine Equipped with Permanent Magnets on Both Stators for Electric Vehicles
نویسندگان:
آرش موسائی
دانلود فایلA new type of Dual Stator Permanent Magnet (DSPM) machine, which is capable of producing high torque at low operating speed, for direct-drive applications is proposed and analyzed in this study. ANSYS-MAXWELL-2D/3D computational software is employed in the prediction of the machine performances, using the finite element technique. The considered machine performance indices are flux linkage, Electromotive Force (EMF), inductances, torque, losses, and efficiency. It is found that the proposed machine has better output torque performance than its single stator equivalent; though, with attendant higher cost and manufacturing complexity. More so, the proposed machine has sinusoidal and symmetrical flux linkage and electromotive force waveforms. These qualities are desirable for smooth control operations of brushless Alternating Current (AC) machines; and direct-drive uses. Further, the impact of design parameters on the performance of the proposed DSPM machine is also considered in this work. The investigated geometric design variables include the: split ratio (So), Permanent Magnet (PM) size, rotor radial thickness (Rt), stator tooth thickness (Wt), rotor inner iron-width/pitch ratio (Riw), and rotor outer iron-width/pitch ratio (Row), etc. The overall machine model is obtained using the intrinsic evolutionary optimization algorithm of the adopted software.
Electric Vehicle, Dual stator, electromotive force, flux linkage, losses, and structural variables.
برای لینکدهی به این مقاله از آدرس زیر استفاده نمایید:
برای ارجاع در منابع از عبارت زیر استفاده کنید:
موسائی، آرش، 1401، Dual Stator Electric Machine Equipped with Permanent Magnets on Both Stators for Electric Vehicles، دومین کنفرانس بین المللی موتور ها و ژنراتورهای الکتریکی، https://cnf.hsu.ac.ir/fa/archive_index.php?c=icemg2023&aid=70976
دیگر مقالات این رویداد:
- طراحی و مقایسه عملکرد موتور سنکرون رلوکتانسی سه-فاز و پنج-فاز
مهدی غفاری، حسین حیدری، آرش کیومرثی
- بهبود مشخصه گشتاور گیربکس مغناطیسی کواکسیال شارشعاعی-متقاطع با استفاده از روش بهینهسازی تاگوچی
مهدی ابوالقاسمی، عقیل قاهری، سید ابراهیم افجهای
- BLDC motor driver design for use in new generation water coolers with FOC and constant torque control system
جواد امینی، رضا روشنفکر
- پیشنهاد یک مدل منبع ولتاژ پشت راکتانس برای موتور القایی تکفاز
محمدناصر هاشم نیا، Jose Manuel Aller
- معرفی دو نمونه ماشین خطی سوئیچ فلاکس و بررسی عملکرد دینامیکی
شهرام میکائیلی تکلدانی، پیمان نادری، عباس شیری
- یک مبدل آبشاری SRM برای وسایل نقلیه هیبریدی
حمید ملک پور، امیر رشیدی، سید مرتضی سقائیان نژاد
تماس با ما
خراسان رضوی - سبزوار - توحید شهر- دانشگاه حکیم سبزواری
صندوق پستی 397 - کدپستی: 9617976487
مخابرات دانشگاه : 44410104 051
فکس : 44012607 051
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه حکیم سبزواری میباشد. (همایش نگار نسخه 11.0.1)