عنوان رویداد:
دوازدهمین همایش بین المللی بزرگداشت ابوالفضل بیهقی
برگزار شده توسط:دانشگاه حکیم سبزواری
تاریخ برگزاری : 01 آبان 1401
ارتباط برقرار کردن با مخاطب و ارائۀ مطالب به گونهای که قانع کننده و اقناعگر باشد، هنری است که ویژگی خاصی به کلام نویسنده میدهد. زیرا یکی از عوامل موثر در اقناع، پیام قابل فهم برای مخاطبان است. برای رسیدن به این هدف – اقناع- مهمترین کار برقراری ارتباط با اوست. تاریخ بیهقی کتابی است که به مخاطب توجه بسیار زیادی داشته است. اقناع مخاطب و تلاش جهت قانع کردن او در جایجای تاریخ بیهقی قابل مشاهده است. لذا این مقاله با شیوۀ تحلیلی و توصیفی، با استفاده از منابعی در زمینه ارتباطات اقناعی و منابع مرتبط با تاریخ بیهقی، ضمن شناسایی این مسئله، به بررسی و تحلیل آن در تاریخ بیهقی پرداخته است. طبق بررسیهای انجام شده در نهایت این نتیجه حاصل شد که بیهقی در کتابش از انواع شگردها و شیوههای اقناع مثل شگردهای تصویری، زبانی و موسیقایی و همچنین شیوههای منطقیِ نقل قول، دلیل و برهان، حب و بغض، برانگیختن عواطف و احساسات برای اقناع مخاطب سود جسته است، و با توجه به اینکه هرکدام از این شگردها و شیوهها در جای خود و به موقع مورد استفاده قرار گرفتهاند، نهایت تاثیر را بر مخاطب داشتهاند.
واژههای کلیدی: اقناع، مخاطب، شگردهای هنری، شگردهای منطقی
برای لینکدهی به این مقاله از آدرس زیر استفاده نمایید:
برای ارجاع در منابع از عبارت زیر استفاده کنید:
حبیبی زاده، جواد، 1401، شیوههای اقناع مخاطب در تاریخ بیهقی، دوازدهمین همایش بین المللی بزرگداشت ابوالفضل بیهقی، https://cnf.hsu.ac.ir/fa/archive_index.php?c=beyhagi12&aid=70989
تماس با ما
خراسان رضوی - سبزوار - توحید شهر- دانشگاه حکیم سبزواری
صندوق پستی 397 - کدپستی: 9617976487
مخابرات دانشگاه : 44410104 051
فکس : 44012607 051
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه حکیم سبزواری میباشد. (همایش نگار نسخه 11.0.1 )