پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه حکیم سبزواری
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • سایت دانشگاه
  • آرشیو مقالات
Bootstrap Touch Slider
  • مجموعه مقالات
  • پوستر
  • معرفی رویداد
  • محور رویداد
  • ساختار سازمانی
جستجوی مقالات
poster

عنوان رویداد:

هشتمین همایش ملی حکیم سبزواری، طراحی و آسیب‌شناسی برنامه درسی و متون آموزشی فلسفه اسلامی

برگزار شده توسط:

دانشگاه حکیم سبزواری

تاریخ برگزاری : 08 اسفند 1401

برگزار شده توسط : دانشگاه حکیم سبزواری

عنوان مقاله:

بایستگی های متون آموزشی فلسفه اسلامی برای دانشجویان رشته تعلیم و تربیت اسلامی

نویسندگان:

میترا شمس آبادی، سید محمدکاظم علوی

دانلود فایل
چکیده

درمتون فلسفی ابتدا باید مباحث زیربنایی مطرح شود،موضوعات علوم تعریف شود و سپس به اثبات وتحلیل آن ها بپردازد تا فلسفه آموز دچار مشکل نشود. فلسفه انسان را برای خوب اندیشیدن و خوب زیستن آموزش می دهد. یکی از وظایف رشته تعلیم و تربیت این است که نظام تربیتی را مبتنی بریک هستی شناسی و معرفت تشکیل دهد و توجیه عقلانی ومنطقی هم دارد. وظیفه دیگربررسی تعلیم وتربیت موجود و تعیین نقاط قوت وضعف آن و پیدا کردن بهترین راه برای اصلاح تعلیم وتربیت و رفع نقایص و کارآمد کردن آن است. اهداف این رشته عبارت است از تربیت دانش پژوهانی برخورددار از درک و فهم عمیق از تعلیم وتربیت ودانش پژوهانی توانا برای تحقیق در فلسفه تعلیم وتربیت است. در این نگاشته فلسفه تعلیم وتربیت و کاستی های کنونی آن ودانش مورد نیاز برای تعلیم وتربیت بیان شده و هدف مقاله آن است که بتواند زمینه بهتری برای پاسخگویی به اساسی ترین ضرورت های زندگی روانی تربیتی مخاطبان و آموزش درست اندیشیدن و آموزش مهارت های زندگی را فراهم آورد.

کلیدواژه‌ها

فلسفه،تعلیم و تربیت،انسان،آموزش،اندیشیدن

لینک ثابت

برای لینک‌دهی به این مقاله از آدرس زیر استفاده نمایید:

https://cnf.hsu.ac.ir/fa/archive_index.php?c=hakim8&aid=70691
نحوه استناد به مقاله

برای ارجاع در منابع از عبارت زیر استفاده کنید:
شمس آبادی، میترا، محمدکاظم علوی، سید، 1401، بایستگی های متون آموزشی فلسفه اسلامی برای دانشجویان رشته تعلیم و تربیت اسلامی، هشتمین همایش ملی حکیم سبزواری، طراحی و آسیب‌شناسی برنامه درسی و متون آموزشی فلسفه اسلامی، https://cnf.hsu.ac.ir/fa/archive_index.php?c=hakim8&aid=70691

OpenAccess
مقاله فوق علاوه بر این پایگاه در پایگاه OpenAccess.ir نیز درج شده است http://openaccess.ir/c/hakim8/paper_70691
مشاهده همه مقالات رویداد Poster
دیگر مقالات این رویداد:
  • فلسفۀ ساعت نگار معاصر

    فاطمه نیک فر

  • بررسی میزان دستیابی به اهداف درس منطق برای دانش آموزان مقطع متوسطه یازدهم و دوازدهم رشته علوم انسانی

    رضوان کاربخش راوری، مرضیه بیگم مختاری حسینی

  • آسیب شناسی متون موجود در اموزش فلسفه به دانش آموزان پایه یازدهم رشته علوم انسانی

    فاطمه گلی پور سیدخیلی، فرشته ابوالحسنی نیارکی

  • بررسی ساختار و محتوای کتاب فلسفه یازدهم انسانی

    فاطمه صحرایی، سید محمد کاظم علوی

  • تدریس و فلسفه:آسیب شناسی شیوه های تدریس فلسفه اسلامی و فلسفه در مقطع متوسطه دوم و معرفی شیوه های تدریس جدید

    عاطفه رستگار

  • بررسی میزان دستیابی به اهداف درس منطق برای دانش‌آموزان مقطع متوسطه یازدهم و دوازدهم رشته علوم‌انسانی

    رضوان کاربخش راوری

OpenAccess
مقاله فوق علاوه بر این پایگاه در پایگاه OpenAccess.ir نیز درج شده است http://openaccess.ir/c/hakim8/paper_70691

تماس با ما


خراسان رضوی - سبزوار - توحید شهر- دانشگاه حکیم سبزواری
صندوق پستی 397 - کدپستی: 9617976487
مخابرات دانشگاه : 44410104 051
فکس : 44012607 051

© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه حکیم سبزواری می‌باشد. (همایش نگار نسخه 11.0.1 )