پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه حکیم سبزواری
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • سایت دانشگاه
  • آرشیو مقالات
Bootstrap Touch Slider
  • مجموعه مقالات
  • پوستر
  • معرفی رویداد
  • محور رویداد
  • ساختار سازمانی
جستجوی مقالات
poster

عنوان رویداد:

هشتمین همایش ملی حکیم سبزواری، طراحی و آسیب‌شناسی برنامه درسی و متون آموزشی فلسفه اسلامی

برگزار شده توسط:

دانشگاه حکیم سبزواری

تاریخ برگزاری : 08 اسفند 1401

برگزار شده توسط : دانشگاه حکیم سبزواری

عنوان مقاله:

بررسی میزان دستیابی به اهداف درس منطق برای دانش‌آموزان مقطع متوسطه یازدهم و دوازدهم رشته علوم‌انسانی

نویسندگان:

رضوان کاربخش راوری

دانلود فایل
چکیده

ازجمله هدف‌‌هایی که آموزش وپرورش به دنبال آن است، ایجادتغییر در ساختار و فرآیند ذهنی (تفکری نظام مند، استدلال گرا، خلاق و نوآور) دانش آموزان است. به صورتی که دانش آموزان به این توانایی برسندکه آموخته هایشان را در موقعیت جدید هم به کار ببندد. یکی از مهم‌ترین دروسی که می‌تواند این مهارت را در دانش آموزان ایجاد و تقویت کند، درس منطق می‌باشد. هدفی که درجهت برنامه درسی ملّی برای آن درنظر گرفته شده است، آموزش آموختن تفکر‌منطقی و تقویت این مهارت و آموزش روش درست فکر‌کردن و پیشگیری از خطاهای فکری است. منطق پایه دهم بر پایه منطق صوری وکلاسیک طراحی شده است که نگرش کاربردی دارد و اشاره شده که از منطق چگونه می‌توان درحیطه های مختلف استفاده کرد. این کتاب با این‌که اهمیت و کاربرد زیادی دارد اما بدان توجهی درخور شایسته آن نشده و دانش آموزان برای یادگیری آن، به دلایل مختلفی علاقه زیادی نشان نمی‌دهند. روش تحقیق مطالعه حاضرتحلیل محتوا و تبیین علّی بوده و سعی شده با طراحی پرسش‌نامه و نظرسنجی، بازخورد این درس را توسط دانش آموزان مقطع متوسطه دوم پایه یازدهم و دوازدهم رشته علوم انسانی بسنجیم مشکلات را بررسی کرده و راه‌کارهایی در جهت کم‌کردن و حتی رفع این نواقص و همینطور فعالیت محور کردن کتاب منطق ارائه دهیم.

کلیدواژه‌ها

منطق، ذهن، کاربردی، تحلیل، مشکلات.

لینک ثابت

برای لینک‌دهی به این مقاله از آدرس زیر استفاده نمایید:

https://cnf.hsu.ac.ir/fa/archive_index.php?c=hakim8&aid=70705
نحوه استناد به مقاله

برای ارجاع در منابع از عبارت زیر استفاده کنید:
کاربخش راوری، رضوان، 1401، بررسی میزان دستیابی به اهداف درس منطق برای دانش‌آموزان مقطع متوسطه یازدهم و دوازدهم رشته علوم‌انسانی، هشتمین همایش ملی حکیم سبزواری، طراحی و آسیب‌شناسی برنامه درسی و متون آموزشی فلسفه اسلامی، https://cnf.hsu.ac.ir/fa/archive_index.php?c=hakim8&aid=70705

OpenAccess
مقاله فوق علاوه بر این پایگاه در پایگاه OpenAccess.ir نیز درج شده است http://openaccess.ir/c/hakim8/paper_70705
مشاهده همه مقالات رویداد Poster
دیگر مقالات این رویداد:
  • گام پیشین طراحی متون آموزشی فلسفه اسلامی برای کودکان

    عاطفه رستگار

  • طراحی برنامه پیشنهادی از تحول در برنامه درسی رشته فلسفه و کلام اسلامی تا ایجاد رشته فلسفه کاربردی ( دوره کارشناسی پیوسته) با تجربه مدیریت گروه در دانشگاه مازندران؛ (براساس برنامه «تحول حوزه آموزش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری»)

    فرشته ابوالحسنی نیارکی

  • آسیب شناسی متون موجود در اموزش فلسفه به دانش آموزان پایه یازدهم رشته علوم انسانی

    فاطمه گلی پور سیدخیلی، فرشته ابوالحسنی نیارکی

  • بایسته های آموزش درس فلسفه دوره دوم دبیرستان

    مرضیه صفاریان، محمدرضا ارشادی نیا، سید محمد کاظم علوی

  • بایسته های آموزش درس فلسفه در دبیرستان

    مرضیه صفاریان

OpenAccess
مقاله فوق علاوه بر این پایگاه در پایگاه OpenAccess.ir نیز درج شده است http://openaccess.ir/c/hakim8/paper_70705

تماس با ما


خراسان رضوی - سبزوار - توحید شهر- دانشگاه حکیم سبزواری
صندوق پستی 397 - کدپستی: 9617976487
مخابرات دانشگاه : 44410104 051
فکس : 44012607 051

© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه حکیم سبزواری می‌باشد. (همایش نگار نسخه 11.0.1 )