پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه حکیم سبزواری
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • سایت دانشگاه
  • آرشیو مقالات
Bootstrap Touch Slider
  • مجموعه مقالات
  • پوستر
  • معرفی رویداد
  • محور رویداد
  • ساختار سازمانی
جستجوی مقالات
poster

عنوان رویداد:

هشتمین همایش ملی حکیم سبزواری، طراحی و آسیب‌شناسی برنامه درسی و متون آموزشی فلسفه اسلامی

برگزار شده توسط:

دانشگاه حکیم سبزواری

تاریخ برگزاری : 08 اسفند 1401

برگزار شده توسط : دانشگاه حکیم سبزواری

عنوان مقاله:

بایسته های آموزش درس فلسفه در دبیرستان

نویسندگان:

مرضیه صفاریان

دانلود فایل
چکیده

چکیده مقاله فرایند یاددهی – یادگیری درس فلسفه از پیچیدگی هایی ویژه برخوردار است و معلم یکی از مولفه های تاثیر گذار در این امر به شمار می آید. او با نقش ویژه و کلیدی خود برای آموزش درس فلسفه، باید ابتدا مهارت هایی را کسب نموده و با پرورش قدرت و توانایی تفکر که از اهداف تدریس فلسفه است، آمادگی های لازم را حاصل نماید. در این میان، او از انواع روش های تدریس در راستای پرورش فکری دانش آموزان بهره می برد؛ به طوری که هر یک از این روش ها به نحوی در پیشبرد اهداف آموزشی وی موثر باشند. وی با سنجش ظرفیت و ویژگی های دانش آموزان کلاس می تواند از یک یا دو روش و گاهی به صورت تلفیقی در تدریس خود استفاده نماید. برخی از این روش ها جنبه فردی و بعضی دیگر جنبه گروهی خواهد داشت. آموزگار با استفاده از شیوه های گوناگون و بهره برداری از خلاقیت خود، علاوه بر جذاب کردن درس و پویایی کلاس، با تغییر نگرش و رفتار دانش آموزان روبرو خواهد شد. کلمات کلیدی: فلسفه، تفکر، آموزش، دبیرستان

کلیدواژه‌ها

فلسفه، تفکر، آموزش، دبیرستان

لینک ثابت

برای لینک‌دهی به این مقاله از آدرس زیر استفاده نمایید:

https://cnf.hsu.ac.ir/fa/archive_index.php?c=hakim8&aid=70708
نحوه استناد به مقاله

برای ارجاع در منابع از عبارت زیر استفاده کنید:
صفاریان، مرضیه، 1401، بایسته های آموزش درس فلسفه در دبیرستان، هشتمین همایش ملی حکیم سبزواری، طراحی و آسیب‌شناسی برنامه درسی و متون آموزشی فلسفه اسلامی، https://cnf.hsu.ac.ir/fa/archive_index.php?c=hakim8&aid=70708

OpenAccess
مقاله فوق علاوه بر این پایگاه در پایگاه OpenAccess.ir نیز درج شده است http://openaccess.ir/c/hakim8/paper_70708
مشاهده همه مقالات رویداد Poster
دیگر مقالات این رویداد:
  • آسیب شناسی آموزش فلسفه اسلامی در دانشگاه های ایران در مقایسه با دانشگاه های آلمان (مطالعه موردی دانشگاه فرایبورگ)

    سید احمد حسینی

  • ضرورت طراحی دروس معطوف بر روش شناسی پژوهش های فلسفی در مقاطع سه گانه مطالعات فلسفی

    هاشم قربانی

  • نقد و بیان اصول مطالعه در رشته فلسفه و حکمت اسلامی در مقطع کارشناسی

    آنوشا زمانیان، فاطمه صفائی مهر

  • داوری بر اختلافات حکیم سبزواری و علامه طباطبایی در علم بعد از ایجاد

    محمدرضا فرهمندکیا، محمدمهدی مشکاتی

  • بررسی آراء و نظریات حکیم سبزواری حولِ الاهیات بالمعنی الاخص

    شهناز کرمی

  • بررسی شرح های نوشته شده بر منظومه حکیم سبزواری

    فاطمه صحرایی، محمد رضا ارشادی نیا

OpenAccess
مقاله فوق علاوه بر این پایگاه در پایگاه OpenAccess.ir نیز درج شده است http://openaccess.ir/c/hakim8/paper_70708

تماس با ما


خراسان رضوی - سبزوار - توحید شهر- دانشگاه حکیم سبزواری
صندوق پستی 397 - کدپستی: 9617976487
مخابرات دانشگاه : 44410104 051
فکس : 44012607 051

© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه حکیم سبزواری می‌باشد. (همایش نگار نسخه 11.0.1 )