پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه حکیم سبزواری
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  • مجموعه مقالات
  • پوستر
  • معرفی رویداد
  • محور رویداد
  • ساختار سازمانی

برگزار شده توسط : دانشگاه حکیم سبزواری


هشتمین همایش ملی حکیم سبزواری، طراحی و آسیب‌شناسی برنامه درسی و متون آموزشی فلسفه اسلامی

تاریخ برگزاری : 08 اسفند ماه 1401


تاریخ برگزاری : 08 اسفند ماه 1401

بررسي ميزان دستيابي اهداف آموزشي درس منطق پايه دهم دوره متوسطه دوم از منظر دبير و دانش آموزان مدرسه آمنه شهرستان بردسكن

نویسندگان :

فائزه ششتمدی، سيد محمد كاظم علوي

دانلود فایل   
چکیده

اين تحقيق با هدف بررسي ميزان دستيابي اهداف آموزشي درس منطق دوره متوسطه دوم (پايه دهم)صورت گرفته است ، تا با موشكافي موقعيت موجود مجال بالا بردن كيفيت آموزشي و تأمين برنامه دلخواه آموزشي مهيا شود. يكي از ريشه هاي عمده برنامه هاي تحصيلي ، اهداف آموزشي است كه طريقه كلي يادگيري را مشخص مي كند. مهم ترين پايه آموزش و پرورش مدارس هستند و كتاب هاي درسي تأثير به سزايي در يادگيري دارند. دبيران ، والدين و محيط آموزشي در تحقق اهداف آموزشي مؤثر هستند. هدف از آموزش كتاب منطق اين است كه در پايان سال تحصيلي براي تمام دانش آموزان بازدهي خوبي داشته باشد و فراگيران به طور جدي درس را فرا گرفته باشند. جامعه آماري شامل دبير و ٢٥ دانش آموز پايه دهم مدرسه نمونه دولتي آمنه شهرستان بردسكن در سال تحصيلي ١٤٠١ مي باشد و از طريق دو پرسشنامه ، اطلاعات جمع آوري شده است. نتايج حاصل از بررسي اين پاسخ نامه ها در توانمندي دانش آموزان در دستيابي به اهداف آموزشي مطلوب مي باشد.

کليدواژه ها

اهداف آموزشي ، منطق ، يادگيري ، آموزش و پرورش

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1401 , بررسي ميزان دستيابي اهداف آموزشي درس منطق پايه دهم دوره متوسطه دوم از منظر دبير و دانش آموزان مدرسه آمنه شهرستان بردسكن , هشتمین همایش ملی حکیم سبزواری، طراحی و آسیب‌شناسی برنامه درسی و متون آموزشی فلسفه اسلامی


هشتمین همایش ملی حکیم سبزواری، طراحی و آسیب‌شناسی برنامه درسی و متون آموزشی فلسفه اسلامی
تاریخ برگزاری : 08 اسفند ماه 1401
آرشیو کلیه مقالات این رویداد
دیگر مقالات این رویداد
  • بایستگی های متون آموزشی فلسفه اسلامی برای دانشجویان رشته تعلیم و تربیت اسلامی
  • ضرورت طراحی دروس معطوف بر روش شناسی پژوهش های فلسفی در مقاطع سه گانه مطالعات فلسفی
  • بایسته های آموزش درس فلسفه در دبیرستان
  • طراحی برنامه پیشنهادی از تحول در برنامه درسی رشته فلسفه و کلام اسلامی تا ایجاد رشته فلسفه کاربردی ( دوره کارشناسی پیوسته) با تجربه مدیریت گروه در دانشگاه مازندران؛ (براساس برنامه «تحول حوزه آموزش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری»)
  • بررسی میزان علاقه مندی دانش آموزان نسبت به درس فلسفه در دو مرکز آموزشی دخترانه دوره متوسطه دوم شهرستان سبزوار
  • ضرورت نگارش کتاب «حکمت مشاء» جهت تدریس در مقطع کارشناسی
  • فلسفۀ ساعت نگار معاصر
  • نقد و بیان اصول مطالعه در رشته فلسفه و حکمت اسلامی در مقطع کارشناسی
  • آرنولد توین بی و روش های پژوهش در فلسفه تاریخ
  • آسیب شناسی متون آموزشی موجود در آموزش فلسفه به دانش آموزان
  • تماس با ما


    خراسان رضوی - سبزوار - توحید شهر- دانشگاه حکیم سبزواری
    صندوق پستی 397 - کدپستی: 9617976487
    مخابرات دانشگاه : 44410104 051
    فکس : 44012607 051

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه حکیم سبزواری می‌باشد. (همایش نگار نسخه 11.0.0)