عنوان رویداد:
هشتمین همایش ملی حکیم سبزواری، طراحی و آسیبشناسی برنامه درسی و متون آموزشی فلسفه اسلامی
برگزار شده توسط:دانشگاه حکیم سبزواری
تاریخ برگزاری : 08 اسفند 1401
عنوان مقاله:
بررسي ميزان دستيابي اهداف آموزشي درس منطق پايه دهم دوره متوسطه دوم از منظر دبير و دانش آموزان مدرسه آمنه شهرستان بردسكن
نویسندگان:
فائزه ششتمدی، سيد محمد كاظم علوي
دانلود فایلاين تحقيق با هدف بررسي ميزان دستيابي اهداف آموزشي درس منطق دوره متوسطه دوم (پايه دهم)صورت گرفته است ، تا با موشكافي موقعيت موجود مجال بالا بردن كيفيت آموزشي و تأمين برنامه دلخواه آموزشي مهيا شود. يكي از ريشه هاي عمده برنامه هاي تحصيلي ، اهداف آموزشي است كه طريقه كلي يادگيري را مشخص مي كند. مهم ترين پايه آموزش و پرورش مدارس هستند و كتاب هاي درسي تأثير به سزايي در يادگيري دارند. دبيران ، والدين و محيط آموزشي در تحقق اهداف آموزشي مؤثر هستند. هدف از آموزش كتاب منطق اين است كه در پايان سال تحصيلي براي تمام دانش آموزان بازدهي خوبي داشته باشد و فراگيران به طور جدي درس را فرا گرفته باشند. جامعه آماري شامل دبير و ٢٥ دانش آموز پايه دهم مدرسه نمونه دولتي آمنه شهرستان بردسكن در سال تحصيلي ١٤٠١ مي باشد و از طريق دو پرسشنامه ، اطلاعات جمع آوري شده است. نتايج حاصل از بررسي اين پاسخ نامه ها در توانمندي دانش آموزان در دستيابي به اهداف آموزشي مطلوب مي باشد.
اهداف آموزشي ، منطق ، يادگيري ، آموزش و پرورش
برای لینکدهی به این مقاله از آدرس زیر استفاده نمایید:
برای ارجاع در منابع از عبارت زیر استفاده کنید:
ششتمدی، فائزه، محمد كاظم علوي، سيد، 1401، بررسي ميزان دستيابي اهداف آموزشي درس منطق پايه دهم دوره متوسطه دوم از منظر دبير و دانش آموزان مدرسه آمنه شهرستان بردسكن، هشتمین همایش ملی حکیم سبزواری، طراحی و آسیبشناسی برنامه درسی و متون آموزشی فلسفه اسلامی، https://cnf.hsu.ac.ir/fa/archive_index.php?c=hakim8&aid=70692
دیگر مقالات این رویداد:
- طراحی برنامه پیشنهادی از تحول در برنامه درسی رشته فلسفه و کلام اسلامی تا ایجاد رشته فلسفه کاربردی ( دوره کارشناسی پیوسته) با تجربه مدیریت گروه در دانشگاه مازندران؛ (براساس برنامه «تحول حوزه آموزش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری»)
فرشته ابوالحسنی نیارکی
- ضرورت طراحی دروس معطوف بر روش شناسی پژوهش های فلسفی در مقاطع سه گانه مطالعات فلسفی
هاشم قربانی
- طراحی مدل برنامه درسی دانشگاهی مبتنی بر مدل هاردن
امینه محبی امین، سمیه محبی امین
- آسیب شناسی متون موجود در اموزش فلسفه به دانش آموزان پایه یازدهم رشته علوم انسانی
فاطمه گلی پور سیدخیلی، فرشته ابوالحسنی نیارکی
- اشتراکات و افتراقات منظومه حکمت حکیم سبزورای و منظومه تحفة الحکیم شیخ محمد حسین اصفهانی
روح اله زینلی
- بررسی ساختار و محتوای کتاب فلسفه یازدهم انسانی
فاطمه صحرایی، سید محمد کاظم علوی
تماس با ما
خراسان رضوی - سبزوار - توحید شهر- دانشگاه حکیم سبزواری
صندوق پستی 397 - کدپستی: 9617976487
مخابرات دانشگاه : 44410104 051
فکس : 44012607 051
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه حکیم سبزواری میباشد. (همایش نگار نسخه 11.0.1 )