پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه حکیم سبزواری
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  • مجموعه مقالات
  • پوستر
  • معرفی رویداد
  • محور رویداد
  • ساختار سازمانی

برگزار شده توسط : دانشگاه حکیم سبزواری


هشتمین همایش ملی حکیم سبزواری، طراحی و آسیب‌شناسی برنامه درسی و متون آموزشی فلسفه اسلامی

تاریخ برگزاری : 08 اسفند ماه 1401


تاریخ برگزاری : 08 اسفند ماه 1401

بایسته های آموزش درس فلسفه دوره دوم دبیرستان

نویسندگان :

مرضیه صفاریان , محمدرضا ارشادی نیا , سید محمد کاظم علوی

دانلود فایل   
چکیده

فرایند یاددهی – یادگیری درس فلسفه از پیچیدگی هایی ویژه برخوردار است و معلم یکی از مولفه های تاثیرگذار در این امر به شمار می آید. او با نقش ویژه و کلیدی خود برای آموزش درس فلسفه، باید ابتدا مهارت هایی را کسب نموده و با پرورش قدرت و توانایی تفکر که از اهداف تدریس فلسفه است، آمادگی های لازم را حاصل نماید. در این میان، او از انواع روش های تدریس در راستای پرورش فکری دانش آموزان بهره می برد؛ به طوری که هر یک از این روش ها به نحوی در پیشبرد اهداف آموزشی وی موثر باشند. وی با سنجش ظرفیت و ویژگی های دانش آموزان کلاس می تواند از یک یا دو روش و گاهی به صورت تلفیقی در تدریس خود استفاده نماید. برخی از این روش ها جنبه فردی و بعضی دیگر جنبه گروهی خواهد داشت. آموزگار با استفاده از شیوه های گوناگون و بهره برداری از خلاقیت خود، علاوه بر جذاب کردن درس و پویایی کلاس، با تغییر نگرش و رفتار دانش آموزان روبرو خواهد شد.

کليدواژه ها

فلسفه، تفکر، آموزش، دبیرستان

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1401 , بایسته های آموزش درس فلسفه دوره دوم دبیرستان , هشتمین همایش ملی حکیم سبزواری، طراحی و آسیب‌شناسی برنامه درسی و متون آموزشی فلسفه اسلامی


هشتمین همایش ملی حکیم سبزواری، طراحی و آسیب‌شناسی برنامه درسی و متون آموزشی فلسفه اسلامی
تاریخ برگزاری : 08 اسفند ماه 1401
آرشیو کلیه مقالات این رویداد
دیگر مقالات این رویداد
  • ضرورت طراحی دروس معطوف بر روش شناسی پژوهش های فلسفی در مقاطع سه گانه مطالعات فلسفی
  • فلسفۀ ساعت نگار معاصر
  • طراحی مدل برنامه درسی دانشگاهی مبتنی بر مدل هاردن
  • فلسفه
  • زبان عربی و فلسفه اسلامی
  • بررسی ساختار و محتوای کتاب فلسفه یازدهم انسانی
  • بررسي ميزان دستيابي اهداف آموزشي درس منطق پايه دهم دوره متوسطه دوم از منظر دبير و دانش آموزان مدرسه آمنه شهرستان بردسكن
  • بررسی آراء و نظریات حکیم سبزواری حولِ الاهیات بالمعنی الاخص
  • ضرورت طراحی دروس معطوف بر روش شناسی پژوهش های فلسفی در مقاطع سه گانه رشته های مطالعات فلسفی
  • تماس با ما


    خراسان رضوی - سبزوار - توحید شهر- دانشگاه حکیم سبزواری
    صندوق پستی 397 - کدپستی: 9617976487
    مخابرات دانشگاه : 44410104 051
    فکس : 44012607 051

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه حکیم سبزواری می‌باشد. (همایش نگار نسخه 11.0.0)