

برگزار شده توسط : دانشگاه حکیم سبزواری
هشتمین همایش ملی حکیم سبزواری، طراحی و آسیبشناسی برنامه درسی و متون آموزشی فلسفه اسلامی
تاریخ برگزاری : 08 اسفند ماه 1401
آسیب شناسی متون موجود در اموزش فلسفه به دانش آموزان پایه یازدهم رشته علوم انسانی
فاطمه گلی پور سیدخیلی , فرشته ابوالحسنی نیارکی
آموزش از طریق متون درسی در اولویت اجرای برنامههای آموزشی است و کتاب درسی نقشی انکارناپذیر در فرایند درسی و تحقق اهداف آموزشی دارد، به طوریکه بخشی از کیفیت آموزش در نظام آموزش عالی با کیفیت کتاب درسی در ارتباط است. در مدارس ایران برای آموزش فلسفه عموماً از روشها و آثار سنتی استفاده میشود و کتاب هایی که تاکنون تالیف شدهاند متناسب با نیاز دانش اموزان نبوده و ایردات زیادی به آن وارد است؛ بیشک تهیه متونی متناسب با نیازهای مخاطب تحولی در اثربخشی بیشتر آن ایجاد مینماید. پژوهش حاضر با هدف بررسی چالشهای کنونی آموزش فلسفه به کودکان و طرح راهکارهایی برای بهبود وضعیت آن در آینده صورت پذیرفته است. روش پژوهش توصیفی تحلیلی بوده است. به منظور گردآوری دادههای لازم برای نیل به اهداف پژوهش، از منابع موجود و مرتبط با موضوع پژوهش فیشبرداری شد و اطلاعات حاصل با شیوههای کیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
آموزش فلسفه، پایه یازدهم، متوسطه دوم، آسیب شناسی، بررسی انتقادی
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1401 , آسیب شناسی متون موجود در اموزش فلسفه به دانش آموزان پایه یازدهم رشته علوم انسانی , هشتمین همایش ملی حکیم سبزواری، طراحی و آسیبشناسی برنامه درسی و متون آموزشی فلسفه اسلامی

تاریخ برگزاری : 08 اسفند ماه 1401
تماس با ما
خراسان رضوی - سبزوار - توحید شهر- دانشگاه حکیم سبزواری
صندوق پستی 397 - کدپستی: 9617976487
مخابرات دانشگاه : 44410104 051
فکس : 44012607 051
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه حکیم سبزواری میباشد. (همایش نگار نسخه 11.0.0)